Björnbär =)

Åh va härligt med höst... det stormar rejält ute och regnet piskar på rutan... Ja HÖST kan man säga... Förr trodde jag alltid att det var hösten som jag tycker e jonnig... höstdepretioner osv men faktiskt så gillar jag hösten! Det var helt underbart att rensa skallen innan när jag gick med Zelma och det blåste gärnet, sen kom regnet... Zelma var överlycklig att komma ut och jag behövde det med... Men vi blev pisseblöta både jag o hon så det var bara att krypa upp i soffan och torka och värma sig... Zelma har krypit ihop i en liten boll och myser... Hade en mindre lycklig tös men nu när mamma kom hem e allt bättre! Nu ligger hon och bökar i pappas famn i soffan... Han e inte lite enveten min man, han ont som tusan idag (dagen efter operationen e alltid värst) men han vill så gärna gosa o hjälpa till... Men nu gick det inte längre... mat ville hon ha och dödstrött e hon... så nu blir det fingervalsen med vänstern...

Rogers operation gick bra igår!! Han har en liten väska om halsen som pumpar ut medecin hela tiden... Sen har han fått andra smärtstillande med... De har rensat rent på brosk mellan benen och filat till benen i axeln... Så förhoppningen är att han ska slippa smärtan efter denna operationen!! Nåja det känns jätte skönt att han inte har det såå jobbigt som han hade efter förra! Nu e han sjukskriven i 6 veckor så tänk om ifall att det blir bra då kanske han kan börja jobba igen...

Det har vart en mycket härlig dag =) Började med Me&I party hos Jen och då fick vi shoppat lite, till mig till och med!! En supersnygg tunika till mig, en tröja med verktyg på till Ellioth, mössa till Lovis blev det =) Sen skämde han underabara gudmor bort honom men en robot tröja =) Tack!! Det blev både fika och lunch hos Jen och vilka underbara morotsmuffins... hade kunnat vräka i mig ett par stycken men nja 5 p st! MUMSIGA i alla fall!!!

tunic with kurbits mom

Den här blev det till mig =)


tools

Den här blev det till Ellioth =) Den lille godingen ville ha flera stycken så det var svårt att välja... grävskopor, bilar, verktyg hua det e inte lätte för en treåring!!!

Nu väntar vi på den nya kollektionen för de mindre barnen, bäbisarna!!! Farligt men jätte kul!!!

När vi kom hem gick vi ut på promenad och hamna mitt ibjörnbärssnåren =) 3 liter var blev det, Jag, Nett, Emmy, Ellioth och Lovis var ute... Min man sov och behövde lugn och ro så det passade perfekt!! Nett var iväg en sväng men sen bar det av ut igen!! Helt röda om nävarna blev vi och tja lite riviga med...känns nu kan man säga!! In i frysen med dem så kam man plocka fram lite till youghurten =) Det gillar vi =) Så nu väntar vi på resten av bären med!!! Tur man e hemma om dagarna så vi hinner plocka dem innan alla andra =)




Jag och Jen åkte in till Viktväktarna... Äntligen vände det -1,3 kg denna veckan!!! Känns sååå gött!! Nu e det 6.1 kg ner =) Motivationen e på topp och jag hoppas jag håller min plan!!! Hoppas det e bättre väder imorgon så man kommewer ut och går en lång runda... Ska jag nog hinna mellan läkarbesök och dyligt =) Blev bara en snabbis ikväll för Zelmas del.
..

Ne nu e Lovis inte kulig... Får ta henne... Ha det gött och Natti natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0