Ellioths första dag på dagis =)

Åh det har gått såå bra för Ellioth idag och det har känts såå underbart skönt!! Jag vart lite nervös faktiskt att det skulle bli mammigt och att han inte skulle våga... Men icke så nicke =) Han har pratat om dagis i flera dagar och viste att vi skulle dit idag när vi ätiti frukost!! Han sprang dit idag och han har lekt och lekt och lekt med Söderberg såklart!! Det var jätte roligt att se honom leka såå, han gick ifrån mig flera gånger både inne och ute det var kul! Lovis har gungat för första gången och hon tyckte att det va jätte mysigt och satt och flinade hela tiden!! Det var roligt att träffa både fröknar och barn och det ska bli otroligt skönt att få vardag och helg igen och att han får leka av sig på dagis!! Nu ska vi dit på fredag igen på förmiddagen och sen kör vi på måndag, 9-14! Jag fick lov att välja lite hur jag vill ha honom där, två eller tre dagar men jag tror att ur ett barnperspektiv så är det allra bäst med tre dagar... Han får den tiden han behöver, är där under den pedagogiska verksamheten, inga låånga dagar heller. Han ska vara där mån, tis och torsdag. Så nu kommer hon kunna hitta på lite för sig själv mamman =)

Efter dais flängde vi hem och tankade Lovisen sen barn det av in till viktväktarna, jag och mina två troll... Hade hon ingen lust med och var lite ororlig att han inte skulle uppföra sig... Hm men det gick faktiskt otroligt bra!! Han var tyst och jätte redig!! Han viste att detta var ett viktigt möte för mamma =) Japp och bra gick det med vågen med =) -0,6 kg så nu e vi banne min uppe på -6,7 kg totalt =)) Åh va det känns gött!! Nu e det ju så att jag nått mitt första personliga mål med det hela =) Lovis kilona e BORTA!! Det var mitt mål att jag skulle gått ner det jag vägde när jag skrev in mig på  mödravården med henne innan jag slutat amma... Och det bästa är att jag har en hel månad till på mig tills hon e 6 månader som jag planerat att amma fullt på att gå ner med 14 extra propionts...
Man måste ju bara utnyttja det goda i livet =) Japp så om jag fortsätter att gå ner 0,6 kg i snitt så betyder det att det blir 2,4 kg till... då e det samma vikt som när jag gifte mig för fem år sen... Hm ja men vist jag har massa små hållpunkter med den här resan och jag tror att det är megaviktigt för att jag ska hålla uppe modet och motivationen!!! Heja heja heja!!

Så nu till något mer spännande!! Mamma har vart här idag och vi hade jätte mysigt, fikade och snackade en massa. Vi gick en promenad runt strängen och vi bestämde oss... Äntligen nu blir det banne mig av!!  Vi planerar att komma iväg till Mallorca nästa år tillsammasn med mina föräldrar!! Vi ska försöka i juni... Hade planer på att åka när Roger fyllde 35 men i augusti har jag eller mamma inga chanser att komma från jobbet... Så juni blir toppen!! Ska boka så snart den nya katalogen kommer ut i oktober!! Vi kommer att spara gärnet och Alla ska få dra sitt strå till stacken! Vi har sagt att det blir inga julklappar utan vi lägger det på resan istället. Känns jätte roligt faktiskt! Ska få med vår tonåring oxå och han ska få tjäna ihop sin resa med att hjälpa till lite hemme, dels får han något föfr att hjälpa till och sen blir han delaktig i att tjäna ihop till resan... Hoppas att det kommer bli bra!!

Imorgon vet jag inte riktigt vad som, händer... Jo jag vet... Vi behöver verkligen STÄDA!!! Fy farao va tråkigt!! Jag känner inte alls för det men nöden har liksom ingen lag utan det e bara att ta tag i.. Jag damsög faktisktidag men ganska slarvigt med vår pissdåliga damsugare... Behöver verkligen en NY!! Men de e ju så¨å dyra och inget roligt att lägga pengarna på heller för den delen... Ne damma... moppa och damsuga igen imorgon ... kanske...

Nu e min gubbe hemma igen... har vart i garaget och grejjat, han ska besiktiga bilen imorgon, hoppas att den går igenom!! Jag håller tummar och tår!!


Måste klaga lite till... Har ont i halsen har hon med... Vilken tur att hon köpte viks blå innan i affären =) Gott!! Ska sova strax... Gott!!

Natti natti =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, vad bra du kämpar på med viktväktarna! Grattis till viktnedgången! :-)



Härligt med Mallorca!

2010-09-01 @ 12:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0