Två små sjuklingar...

Åh det e INTE lätt att ha två små sjuklingar hemma på samma gång... Det e svårt att dela på sig när båda två behöver och vill ha en. Båda lika mammiga och Roger kan inte bära, det e det enda som hjälper när man e liten =) Sen har vi en stor sjukling oxå... Roger e inte heller bra, varken i axeln och han börjar med snörvla lite... Jag med för den delen =( Men nu e det ju så att man är mamma i familjen och då går det inte att vara sjuk samtidigt som barnen... det e bara att skjuta undan och knapra piller som aldrig förr! Det e konstigt att allt ska komma samtidigt "lagen om all jävlighet" kallas den =)

Men nu e det ju så att man kan vända allt till positivt!! Vädret blir nog fint idag ialla fall, solen lyser genom dimman så jag börjar längta efter en lååång höstpromenad efter frukost!! Det ska bli väldans skönt!! Jag ska ladda batterirena järnet!! Det e skönt att vara utan Ellioth en stund då han suger energi... Man känner sig ganska kvävd ibland =( Som i natt, Lovis har sovit rätt bra. Hon har tappat nappen ett par gånger och gruffat och bökat en del men Ellioth har bökat mega jämte mig... Sen var det någon som slog upp ögonen halv 7... Då va mamman jätte nanig! "Men det e morron mamma! Det e ljust, jag ser det!!" säger han med ett brett leende och smälter mammahjärtat... Jag la ner mina försök till få honom att somna om då lillasyster redan vaknat med och var hungrig NU!!

Så nu sitter vi och tittar på Rory i soffan och hinkar kaffe så man vaknar... Lovis somnade om efter att hon tankat men Ellioth sitter uppkrupen men sin ambulans, polisbil och volvo C60... Lilla sötisen, man smälter ganska lätt ändå =)

Idag kommer Alvin hem från Sofie efter skolan, tänk va veckan gått fort ändå... Ska bli roligt att höra hur första veckan vart i 7:an =)

Ska åka och handla sen, ska göra sallad till morgondagens kalas i Bua. Men det blir nog bara Roger och Alvin som åker ut... Jag kan ju inte dra med två små sjuka barn =( Tråkigt! Roger fyller år imorgon och de ska slå ihop sitt kalas med han mamma och hennes gubbe... Mega kalas men det e ju rätt bra då det e samma gäster =) Ne vi får ha lite myskväll istället och fira vår pappse!!

"Jag vill äta frukost" säger en liten hostig röst brevid mig... "Jag kan ta fram frukost mamma" Så nu kallar mammatjänsten och vi ska göra frukost!! Yoghurt med bär och macka =) Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0