Grillkväll trotts regn!

Regnet har verkligen bara öst ner! Hela, verkligen hela natten och nästan hela dagen oxå...som om det aldrig tar slut... Blåst har det med gjort och kallt har det vart så det har verkligen vart höstkänsla hela dagen... Det var länge sen vi stängt fönstret om natten men nu e det stängt!!! Askallt verkligen! Tänk va tiden bara rusat iväg, Lovis e snart 4 månader gammal och sommaren har gått såå fort och snart e det kräftsesång och hösten står inför dörren =)

Har vart ute och flängt idag med tjejerna =) Jen och Carro kom hit på förmiddagen och vi åkte upp till Skene för att handla garn! Jen och Carro hittade massa och det lös om båda två som det gör i barns ögon vid jul... Söta var de i alla fall !! Jag stog emot frestelsen att handla, plånboken e inte överfull precis så det gäller att hålla i slantarna! Jag håller mig inför hösten och broderier... Ända tills efter middagen och tjejerna åkt hem var jag sansad... Fram tills att jag satte mig vi nätet och goglade på amigururmi... Hittade HUR mycket som hels som jag skulle vilja göra!! Åh om man ändå vore miljonär =) Men icke....



Här är mitt höst projekt till Lovis =) Alla mina barn har en julkalender, det e bara ett måste!! Jag är uppväxt med en och det var det bästa jag viste att gå upp om morgonen och få öppna ett paket... Pappa säger att det räkte att viska paket i mitt öra och jag flög upp... Det stämmer även på Alvin när han hade sin uppe fylld med paket och Ellioth älskar sin =)


Vi åkte ut till mamma och pappa och grillade, flintastek med hemmagjord potatissallad och sallad! Såå gott för att inte tala om efterrätten, fruktsallad och glass, satt som en smäck! Vi hade jättemysigt och åkte inte hem förän halv 11! Tack för en mycket trevlig kväll och mycket god mat!! Får ju säga att även om man e viktväktare så kan man njuta mycket god mat... hi hihihi

Nu ligger alla min gulliganer i sina sängar och sover =) Ellioth somnade så fort han han lägga huvudet på kudden, Lovis var det värre med...hon bökade runt i min´famn länge och väl innan hon somnade... Alvin kollade på tv och somnade sött på sitt rum =)  Så nu e det bara vi två uppe, Roger kollar på discovery medan jag bloggar... Blir svårare och svårare med datorn nu... ALLA vill åte den, särskilt med pissväder ute tydligen...

Nåja nu har även min andra hälft gått och lagt sig så jag får väl följa hans exempel antar jag och krypa ner i bingen så kanske man hinner sova en lieten stund innan det är en miniman som vaknar av en dröm och behöver krypa ner i mamma och pappas säng och tanka mamma och pappa baciller så man klarar sig =) Det är vad vår miniman gör om nätterna, det man inte får av sin mamma och pappa under dagen tar vi på natten, han är som ett frimärke så det lär inte smita några baciller till annan ort om man säger så... Sen kommer vår lilla höna framåt 5 halv 6 att vilja tanka lite mat och somnar sedan tryggt jämte sin mamma som ligger med halva röven utanför sängen och på andra sidan kommer det en miniman som tar sin plats för given... Efter det kommer pappan som oxå ligger med sin röv utanför sängen... Finns det hjärterum så finns det stjätrerum heter det väl?? Var e stjärterummet i vår familj??? All kärlek tar tydligen plats ;) Ja man kan vrida och vända på det mesta...

Sov nu gottit!! Kramisar och natti natti

Kommentarer
Postat av: Carro

:)

2010-07-31 @ 00:26:25
URL: http://bjorkhagen.blogg.se/
Postat av: Jolina

Härligt med hjärterum =)

2010-08-02 @ 15:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0