Ellioths dopdag

Japp idag för tre år sedan döptes en liten kille ute i Lindbergs kyrka! Jätte mysigt dop, det var lite speciellt. Det var Björn, vår präst som döpte honom och dopfunten stod mitt i kyrkan! Det var mysigt, alla såg och man var mitt ibland familj och släkt! Han fick namnen Jan Ellioth och Jeanette och Rikard bar honom! Kan inte få bättre gudföräldrar!! De har en alldeles speciell relation till varandra, kanske inte bara för att det e gudföräldrar i och för sig för de har en alldeles särskilld relation ändå... Hm nu flummade hon till det =)



Så här såg man ut efteråt!! Tja lika mycket volanger nu som då =)  eller ?? Ty farao som man såg ut!! ooops =)
Alvin e ju något större kan man ju säga!!! Tiden går...




Här har vi den lille juvelen!! Sicken liten söt köttbulle han va, undra hur Lovis kommer att se ut i klänningen om en vecka när vi kommer att döpa henne?? Hon e inte alls lika stor som Ellioth var... men det gör ju inget att klänningen e lite stor! Vi har bestämt att vi ska tvätta klänningen i tid och INTE stå och stryka den kvällen innan...den tog 2 timmar förra gången... Tur att jag har Nett!!

Har köpt nya band till lillfröken, kommer att bli jätte fint! Tänk den hade jag med när jag döptes... fast den var inte såå stor då. Rogers syster Camilla la ner ett jätte jobb med att virka ut den eftersom jag var så liten. Jag vägde bara 1250 gr när jag föddes så det blir ju inte så stort då... Känns lite tråkigt att inte farmor kommer att kunna vara med denna gången, hon orkar inte det...fixar inte det... Men det e klart e man 94 år så orkar man ju inte hur mycket som helst!! Men det e roligt att mina barn får bära klänningen hon virkade för 31 år sen!! Så hon e ju med på sätt o vis =)

I alla fall så firades det lite dopdag idag med grillat med mormor och morfar som kom hit och hade med sig en present till honom, en badpool!! Tänk va det ska badas på lomvägen i sommar!! Jag hade oxå köpt en liten present till honom idag, gatkriter som var ganska roliga, han lär sig nog!! Mamma målade mest =) bubbla och lastbil så vart han nöjd!! Sen kom Nett och Rikard med två härliga tavlor med bilar på!! Den ena var bärgarn med och han äälskar ju Blixten McQueen!! Det blev i alla fall en kopp kaffe då, jätte gott!

I nästa vecka kommer prästen hit på dopsamtal... blir säkert jätte mysigt, han verkar väldans trevligt!! Sen blir det dop för Lovis del... Hon kommer att få namnen Lovis Eva Cecilia. Känns jätte bra!



Här har vi Lovis inbjudningskort, fint va??

Nog pratat dop för idag... har en känsla av att det kommer mer senare =)

Zelman tyckte nog oxå att promenaden runt strängen med mig och Nett var jätte skön för katten va hon sprang... Det e lite farligt ute nu för hennes del...luktar mumma överallt så man går lite på helspänn så att hon INTE ks rulla sig som hon gjorde förra året hela tiden... Det var ju jätte gott gravid som man var och en man som låg ute på jobb... NEPP!!!

Nehe nu ska hon hänga upp en maskin tvätt och slapna av framför tv:n... Lovis har somnat i soffan jämte mig men inser att det var läänge sen hon åt, typ innan vii gick på promenad vilket e 2 timmar sen... Hon behöver ju mer mat innan natten... Ja alla nätter kan ju bara inte bli som natten som var det e ju bara att inse =) Men man får vara glad för det lilla!!! Natti natti!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Nu blev man allt smickrad...:-) Ni betyder otroligt mycket för oss!

2010-06-03 @ 22:52:58
Postat av: Jolina

Vad stoor hon har blivit redan och guuud såå söt hon är! Alex har bara precis spräckt 6 kg-strecket...trots att han redan är 4.2 månader, det är svårt att få honom att gå upp i vikt...han tar ju inte flaska. Men nu har vi äntligen börjat med smakportioner.

Ha ett underbart dop, hoppas vädret håller!!!

2010-06-04 @ 13:53:36
Postat av: Jessica

Så otroligt söt Ellioth var i dopklänningen! Lovis kommer säkert vara lika söt hon. :-)



2010-06-04 @ 14:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0