Lovis första skratt!!

Åh va härligt det är när man hör sin bebis skratta för första gången! Hon har lett och skrattat utan ljud innan och hon jollrar och tjötar hela tiden. Men idag killade jag henne lite och busade med henne och då kiknade hon av skratt!! En helt underbar känsla i mamma hjärtat =) Tänk va fort det gått ändå, hon e redan 2 ½ månad fast det känns som om det vore igår hon kom. Det har egentligen hänt hur mycket som helst sedan hon kom...

Här e mammas lilla skrutt!



Äntligen är staketet helt färdigt!! Blev kanonfint, lite vajsing här och där och kanske inte helt perfekt men det fyller sin funktioon. Barn och hundar på insidan och det blev väldans hemtrevligt, det e flera grannar som kommit och kollat och sagt att det vart jättefint!! Ett stort tack framför allt till Thorbjörn för all hjälp och alla andra som oxå hjälpt till =)







Mitt fina (hela) rabarberblad!! Helt underbart!! Är jätte nöjd!



En fin kruka... egengjord... Tänk va fin den kommer att bli med en blomma i...



Här är min fina parasollfot som jag gjöt hos Jen =)

Min gräns vad det gäller vikten blev nådd och överskriden här om dagen... ställde mig på vågen och den var INTE snäll alls... Visst jag har ju kännt att det inte e på rätt sida strecket och att det blivit värre men.... men katten va inte roligt!! Jag blev förbannad på mig själv och att man inte har någon karraktär...inga kläder... fina volanger som når runt om i flera lager...... Bler helt enkelt trött på det och de lär ju inte springa bort själva...eller??
Inte det nej... Det blev viktväktarna i går... så nu ska de jädrar i mig bort...



Här har vi små godingar som delar babygym.... Lovis och Amanda!!


Tur att man inte e ensam just då =) Det blev en hel mammafilial med 4 små knoddar och tre mammor som satt och ammade inne på viktväktarna igår... Nu jädrar tjejer ska vi fixa det här... En jädrans massa propiont som man ska pilla i sig och det vart ju inte svårt att få dem att räcka till igår i alla fall... idag kan det kanske bli värre... vem vet =) märker att man äter himla mycket när man ammar... skyller allt på det =) jag e ju hungrig hela tiden känns det som... elelr äter en väldasn mycket när jag äter... hinner inte småäta heller precis =)

Idag har vi städat lite i förrådet... såg ut som faan!!! Är så trött på det!! Fullt från golv till tak!! Samlade ihop en del som ska till dumpen och sen hjälpte det ju att ställa allt till rätta och inte slänga in det... Vi tog ut vagnen och tvättade den för vi tänkte sälja den. Kan ju inte ha tre vagnar heller.. tar ju bara plats och vi använder ju inte alla. Här e en bild på den... ska lägga ut den på blocket osså men man vet ju inte, det kanske e någon här som blir sugen =)



Ellioth hittade sina hörsenkåpor han fått va sin pappa, dem ville han gärna ha på sig medans han grejjade... Han hjälpte till att rensa i rabatten och lekte massor med alla sina bilar och vagnar...




Ellioth hjälpte till att skruva fats benen på vardagsrumsbordet oxå... Från att hjälpa till att skruva till att bordet blev en lastbil var inte så långt =) Häftigt hur barn växlar mellan lek och verklighet =)



Ellioth testade att skruva med borrmaskinen =) Tänk att min skrutt vågade!! Han tyckte att det var jätte fräckt!!!

Vagnen helt nytvättad och iordning =)



Emmaljunga Scooter 2006 års modell, gul, 1300 kr.


Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla lite på tv... njuta av att barnen sover och kanske se om man hinner prata lite med Roger....

Natti natti =)

Kommentarer
Postat av: caroline

åhh jag läste nyss om ngn som ville köpa en sån vagn.... undra vem det var... hmmm ska klura på saken lite...

2010-06-24 @ 08:12:19
URL: http://bjorkhagen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad Ellioth ser lycklig ut med borrmaskinen, haha :-)

2010-06-25 @ 13:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0