Lovis vände sig igår =)

Nu händer det grejjer på Lomvägen 23... Igår vände sig Lovis från mage till rygg... Nu kan man inte lämna den lilla skruttan längre i babysitter för hon ålar ur den... Hon ålar sig i babygymmet oxå så man vet inte riktigt vart man har henne... Det dröjer inte länge innan hon vänder sig från rygg till mage heller, det e på G! Åh va det går alldeles fööööör fort!! Vill ju inte att det ska ta slut precis!! Men samtidigt e allt såå MYSIGT och roligt så det e väl bara att hänga med och NJUTAA!!!

Vi hade en mycket trevlig midsommar här på Lomvägen!! Det blev midsommarlunch med barna och sen bar det av till Stättared för midsommarfirande =) Dans runt midsommarstången och fika i det gröna =) MYSIGT!! Emma och Ellioth hade jätte roligt och hittade en daggmask som fick bo innanför Patriks tröja =) Du vet man får tillbaka med samma mynt ;) Patrik ville att Ellioth skulle lägga den mellan Carros bröst men då föreslog Roger att den kunde få hamna innanför Patriks tröja istället =) Tur för Carro tycker jag!!



"Åh en sån kanin vill jag ha" säger Ellioth och petar klappande genom gallret... Men det han inte vet har han inte ont av... man får faktiskt önska.... men det blir inte mer ;)



Roger och Lovis sitter och njuter på filten =)




Jag sitter och matar en liten Emil...



Ellioth och Emma dansar runt midsommarstången...



Här e Roger med sina underbara barn Vimar och Elina som dirade midsommar med oss!!



Ellioth och Emma e på skattjakt på Stettared, något kul kanske man kan hitta =)



Här håller Ellioth den berömda lilla daggmasken!!

Efter mycket om och men kom vi hem och började förbereda inför kvällen, tältet skulle sättas upp och maten skulle lagas... lite vin och ha det gött... Jag kan ju säga att det blev inte bara lite vin utan lite för mycket vin =) Men katten va roligtvi hade ända fram till halv 3!! Jajamensan småbarnsföräldrar kan de =) Halva Lomvägen var här och ett par syskon till till Roger och fullt ös på datorn så musiken flödade!! Trodde inte att det skulle bli så roligt men ack va det inte stämde.... jag och Nett var nog de som släppte loss mest... men vi sa bara att det var banne mig vår tur =)

Midsommardagen blev inte så illa den heller med tanke på vad om var på midsommarafton... sega som sjutton va vi såklart men mådde inte fy skamm heller... På kvällen bar det av till Norra näs till mina föräldrar och vi grillade och hade hur mysigt som helst, vi satt i uterummet ända fram till halv 11 då vi åkte hem med två trötta barn.

Denna veckan har vart helt fulltecknad oxå känns det som... I måndags kom mamma på besök sen fläskade jag med jen så vi åkte till IKEA påå kvällen och handlade till Lovis spjälsäng (vågar inte ha henne i korgen längre om hon rör så mycket på sig). Sen tog vi Hajen på hemvägen. Sa att jag aldrig skulle dit igen efter midsommarhandlingen men nu gick det faktiskt riktigt bra... inte så mycket folk och bara jag och Lovis som va jättesnäll! En trött mamma anlände hem, men hann med en runda runt strängen oxå... SKÖNT!!

Tisdagen var det viktväktarna på schemat =) -1 kg blev det så jag måste säga att jag var jätte nöjd!! Särskillt efter den midsommaren... Jag, Jen och våra småkids liftade med Carro och hennes småkids och efter mötet på vv så blev det en smarrig kebebsallad på Campino!! Precis vad man behöver ibland!!

Idag onsdag:    Föräldragrupp! Jätte roligt att träffa alla igen. Det var Psykologen som kom och det var jätte nyttigt...jag fick bra bekräftelse på att jag gör rätt med min blyge lille son... bekräfta bekräfta bekräfta och stötta stötta stötta!!! Bra vi kör på som vi gjort så kommer det bli en stor trygg kille av honom med!!

Efteråt bar det va till Björkhut... Lunch och fruktsallad hos Carro!! Jag och Jen hade fixat lunch och efterrätt och vi har bara myst hela dagen. Tack såå mycket det har vart jätte mysigt!!!! Ha en fortsatt bra födelsedag!!!


                                                     Ett jätte GRATTIS på födelsedagen Carro!!
                                                                  önskar vi på Lomvägen!!
                                                                  Många kramar från oss!!




Nu sover alla mina tre älsklingar och jag sittet och klinkar på datorn... Har liksom inte haft tid på sistone känns det som... Tiden går så fort och jagg hinner inte riktigt med men vi tar nya tag!! Ikväll blir det som vanligt en runda runt strängen och kanske lite tv =)

Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0