SKOLAVSLUTNING!!!

Åh då e sommarlovet äntligen här och alla ungar har vart i kyrkan med fina kläder och glada skratt =) Känns skönt, nu e det verkligen sommarlov och semester, det har vi bestämt att vi med ska tänka... Vi bara måste det så att vi med kan slappna av och känna oss lediga idtället för sjukskrivna och allt... Passar på att blogga lite medans ungarna sover... Lovis ligger ute i vagnen, jätte skönt och Ellioth har intagit "the master bed", igår tyckte han att det var hans säng men vi sa att det e mammas och pappas men att han och lillasyster får låna den ibland... det gick han med på tillslut =)

Nu när jag la mig med honom så han får sova lite middag så låg jag och tänkte på hur vi ska göra sen när Lovis blir större... Det får nog banne mig bli så att Ellioth och Lovis får ta vårt sovrum som e störts och vi tar Ellioths rum... Vår säng får ju i alla fall plats där...sen e det fullt... Fast det kommer säkert att bli bra, det e ju ett tag tills dess... TUR!!

Vi hade sovmorgon idag... jag var astrött igår och jag gick och la mig vid 23 och somnade bums... sen stensov vi till 5, då ville Lovis ha mat... Vi var upp till halv 6 sen stensov vi till nästan 9... Fy farao va gött det var!! Det var all trötthet sen helgen =) Nu e vi pigga och glada! Vi hoppade över skolavslutningen i kyrkan detta året, Alvin slutar ju 6:an och då uppträder man inte utan sitter bara i bänken... hua va tråkigt!! Vi tyckte inte att det var lönt att dra med två småttisar till kyrkan då!! Men efter en god frukost, morgondusch och kaffe åkte Lovis ner i vagnen och Ellioth ville hålla mamma i handen så gick vi bort till Sofie =) Bättre sent än aldrig sa jag när vi kom bort... Nett och Rikard kom osså då så vi fortsatte ner till affären för att inhandla allt till det årliga sommarlovs firandet!!! Det blev glass, grädde, chokladsås och vareborgs jordgubbar!!! Mums va gott! Hem och sätta på kaffebryggaren och göra marängswiss!! Sen fika vi!! Känns som en mycket viktig och rolig tradition vi har på skolavslutningen!! Bara ett måste som man inte får missa!!!



Visst ser det härligt ut!! Skönt att kunna sitta i Sofie och Robbans uterum!! Kändes tomt när inte Robban var med oss, han jobbar ju i Norge på veckorna =(



                        
                  Ellioth                     Adam                    Robin                   Emmy
                                         Alvins storebror            kusin                    kusin



              
Christoffer & Ellioth              Emmy & Alvin                                   


 

Här har vi ett helt underbart kort på Sofie & Lovis!! Vist e hon sötis i sin nya klänning från farmor & Roffe och sin fina solhatt!! Nu väntar vi bara på den riktiga värmen!!

Nu väntas det bara på att Roger kommer tillbaks, så ska det gjutas ute i staketet... Kul att det händer något!! Tänk om en vecka i alla fall så e det klart!! Gött att kunna ha dörren upp och ändå veta att inga barn eller hundar kommer på villovägar!!


Kommer mer i eftermiddag =)

Kommentarer
Postat av: Carro

Vart har du hittat solhatten som lilla Lovis har på sig ? Jag har letat å letat för att hitta ngn som är tillräckligt liten för mina trolls små huvuden. . .

Mysigt ni verkar ha haft det :)



Kram

2010-06-15 @ 22:45:34
URL: http://bjorkhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0