Sveriges nationaldag!!!

"Du gamla du fria" Japp idag e det vår nationaldag... glömde till och med att hänga ut flaggan dagen till ära... Hm va tråkigt egentligen att man inte firar sin nationaldag mer än så... Fast det e väl så det e när man inte ens ficklov att sjunga nationalsången i skolan för att invandrarna skulle må dåligt då... Japp så va det när en annan gick i skolan... undrar hur det e nu??

Sen har vi vart på dop, Emil & Amanda har döpts idag, i Veddige kyrka!! Generalrepition för vår del... inför nästa helg...då Lovis döps =) Mysigt va det! Är mycket imponerad av Carro och Patrik måste jag säga!! De hade gjort en underbart god skaldjurspaj (kall) och sallad, tårtor, kaffe!! Jätte gott! Tack för en härlig dag med invigning av alltan och allt =)



Lite mutor i kyrkan måste man ju ha!! En stooor syrkla mamma! sa Ellioth och mös...



Här har vi hela dopföljet... Alexander och Christin bar Amanda.... Systrarna Emma i Michaelas famn... Sen mammsen och pappsen... Maggan och Rickard bar Emil



Två uttråkade bröder...


Sen måste jag ju säga att Emil & Amandas rum blev jätte fint!!! Ett kanon jobb höre ni!!!

Nu bakas det på Lomvägen!!! Jätte smarriga muffins med röda vinbär och pärlsocker på!! Hade inga stora muffinsformar men det funkar med små med, då får man äta fler =) Ellioth va jätte redig och satte ut alla forma.... typ 40 st... jag behövde 20 st =) Titta mamma utropar han och ja vad ska man säga... TACK!!! säger man då och ler!! Han e för söt!!



Sen kanske de inte blev såå vackra som man tänkt men shit the same... huvudsaken e att de e goa!!

Var ute och kollade vart Ellioth tog vägen... Roger städade en bil där ute så då hittade ju Ellioth sin plats!! Han gasade... växlade och sjöng så det rök =) Undarbara unge!! Finns det ingen smik (musik) så får man ju stå för den själv =)

             




Här har vi en mamma som glömt tvätta sonen om munnen efter smetätandet =) Visst e han gullig med ett par horn bakom varje öra.....



Här har vi glad liten skitunge som kollar in Nett när hon stryker...


Vi ska provsmaka när Nett & Rikard kommer sen på kaffe!! Nett ska hjälpa mig att stryka den förbannade dopklänningen som jag för övrigt lätt hade gjort mig av med igår när jag tvätta den... Det hade blivit en roströd fläck mitt på bröstet som måste bort... Tabort... en halv flaska klorin senare e den ren!!! Men till följd av att min NYA tunika jag hade på mig fick klorin på sig så snygga röda fläckar blev det där.... Ja jag vet att det va inte sååå smart att ha den på mig men så e det när man har huvudet under armen =) Tycker nästan lite synd om Nett, sist tog det över två timmar att stryka den... får se hur lång tid det tar ikväll??

Så det blev ju lite fika dagen till ära i alla fall.... muffins!!!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja denna underbara busnisse! Dopklänningen var ett nöje att stryka - visst tog det nästan 2½ timme men jag fick ju samtidigt njuta av dig och din underbara familj!

2010-06-06 @ 22:42:12
Postat av: caroline

Äh dedär muffinsarna ser ju jättesmarriga ut...

Kul att ni kom igår och tack igen för de fina ramarna. ska fixa dem varsin hylla ovanför sängarna där de ska få stå !

Kram

2010-06-07 @ 13:11:44
URL: http://bjorkhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0