Fullt ös??

Har vart och hämtat nyckeln till församlingshemmet idag, jätte trevlig kvinna som jobba där. Hon visade oss runt lite och vart allt fanns och lite så. Ett trevligt församlingshem, bättre än det vi har här tycker jag. Vårt ska visserligen renoveras nu, det e ju inte gjort något på 34 år så det kan ju va på tiden =)

Ellioth e sjuk, feber och hosta stackarn. Mycket tråkigt med tanke på att det var hans sista vecka inför sommarlovet... Så nu e han ledig hela sommaren! Tänkte att vi får traska dit i början på nästa vecka med presenter och glassen som vi köpte till alla barnen. Nu efter sommaren ska han ju börja på stora avdelningen men de kommer att sköta överinskolningnen... sååå skönt! Ska bli spännande!

Regnet bara öser ner och man blir ju bara såå uttråkad, vet inte alls vad jag känner för heller... Kan ju inte göra så mycket med en sjuk kille heller för den delen =( TYPISKT!!! Fattas bara att vi blir kassa hela famijen inför dopet på söndag ;) hade ju sett ut!

Tänka sig vad en lååång middagslur kan göra för ett litet barn =) Ellioth sov i 2 timmar innan idag och Lovis sov tre timmar så då passade till och med mamman på att sova en stund... mmm det va gott!!
Roger åkte till falkenberg och då skulle naturligtvis allting hända samtidigt... Lovis bajsade ner sig och hela vagnen... Puh det finns ALLTID tvätt på det här stället, tvättade den tom igår, nu e den full IGEN!!! Är det alla mammors lott i livet ?? TVÄTT??!! Ja i alla fall, medans jag slängde det i tvätten så hann Lovis kissa ner HELA sig och babygym mm så det blev ett bad!! Då vill naturligtvis Ellioth ha all uppmärksamhet oxå så han fick gå in i en dusch... Emmy hade precis kommit oxå så det var fullt ös... Tur att hon kunde underhålla det ena barnen medan jag fixade med det andra =) Tack Emmy för hjälpen =) Summan an kardemumman är två rena barn en trött mamma och en full tvättkorg ;)

Alvin har fått städat sitt rum med, skönt!! Det såg ut kan man säga...dammråttorna var stora som elefanter, ren och smuttsig tvätt om vart annat.... JA jag vet ett riktigt tonårsrum... Ja jag vet mitt såg likadant ut om inte 100 ggr värre... Men hua va det e tråkigt!! Men för att ge lite kreddit åt vi pizza till kvällsmat så nu e man mätt och go och glad...

Lovis måste blivit helt slut efter bad och allt för hon har sovit i två timmar nu... så jag hoppas verkligen att hon vill vakna snart så hon kan äta...håller på att sprängas... Ellioth ligger i sängen "Det funkar inte att sova mamma" ropar han... Ja vad säger man då?? Det e inte lätt att hålla sig för garv =) Lilla sötisen!!

Vi får väl se hur resten av kvällen blir... förhoppningsvis en promenad med Zelma och Nett om det bara kunde sluta regna... en bra film i soffan med min goa man!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0