Vart & hälsat på Solkulla

Idag har jag, Ellioth och Lovis vart och hälsat på Solkulla (Ellioths förskola). Det hav varandra och lugnet, att ar vart mycket prat om dagis hemma och han är inte jätte pigg på att gå dit. Men jag kände  att det var viktigt att visa att jag håller det jag lovat honom och jag och Lovis stannade kvar. Vi skulle bara gå dit och leka idag. Ellioth var som ett plåster på mig hela tiden fast jag försökte få honom att se de andra barnen och få honom att leka. Fast det slutade med att jag ovh han satt och lekte i sandlådan och vi åkte rutchkana och åkte tåg. Han hade i  alla fall roligt och han var nöjd när vi skulle gå hem. Imorgon ska han vara ledig så börjar vi på en ny kula nästa vecka.

Det är mycket blandade känslor det där med förskolan. Jag vet att han har det jätte bra där, älskar sina fröknar och sina kompisar och har jätte roligt där. Men att passa tider för lämning och hämtning när man går hemma kan vara nog så krävande och den här tiden kommer aldrig tillbaka. Lyckan att få gå hemma med sina underbara barn och bara få njuta av varandra och kunna gör det man vill när man vill. Ellioth ska vara ledig hela sommaren så nu får vi se hur det blir resten av tiden fram till dess. Vi tar det som det kommer.

När vi kom hem fick vi besök av en gammal kompis till mig. Vi gick i högstadiet och gymnasiet tillsammans, sen kom vi ifrån varandra och träffades nu igen efter 10 år. Båda gravida och hon har flyttat hit till Veddige, helt otoroligt vad världen e liten. Det var i alla fall jätte roligt att träffas och vi satt och pratade i flera timmar medans bebbarna sov. Hennes tös kom 2 dagar efter Lovis så det e roligt att få gå hemma tillsammans och ha den del att umgås med!



Åh lillasyster fryser, säger Ellioth och är noga med att bädda in Lovis ordentligt. Det ska vara både med snutte och nappen, det är väldigt viktigt. Lovis gääspar, va tröttsamt det här =)



Vilken liten sötis =)


Ellioth tog verkligen ut sig under vår snabb lunch bestående av mackaroner och köttbullar, han hade fullt upp med att sjunga alla sånger han kan och göra alla rörelser han kan tänkas komma på. Blir lätt letchup överallt då =) Men man får ju passa på när mamma har lillasyster att tänka på osså och man får lov att sitt mitt emot på pappas plats. Roger var inte hemma utan vart i väg i falkenberg för att grejja lite bil och njuta av att få vara ensam lite och pilla med det han tycker e roligt =)



Så här trött kan man bli =) Hittade Ellioth på mattan framför tv:n som han somnat från. Trotts att det vart Herbie på fiml som han själv valt. Så kan det gå när mamma får fixa disken... hm konstigt den gör sig i9nte själv på detta stället heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0