Det blev en bra dag tillslut =)


En liten flicka i Ellioths trja som mormor stickat =) Visst e hon söt!!





En liten gosse som här är 8 månader...



Var ju på bvc igår =)

Ellioth 8 månader                                          Lovis 8 månader
9920 gram                                                    9630 gram
73,5 cm                                                        73 cm
43,2 huvud                                                    44 huvud

Lite lustigt men det skiljer ju inte mycket alls men vad jag kommer ihåg var Ellioth som en liten kubik och det e inte Lovis... Men han vart nog inte såå stor heller.. eller??




Så nu börjar dagen lida mot sitt slut och äntligen ligger båda små trollen i sina sängar, den minsta sover men det har vart full action på den större varrianten! Det har som tur är inte blivit något mer med hans mage... Han slukade två tallrikar med spagetti och köttfärssås till lunch, frukt, snask, och fika har med slunkit ner =) Så nja jag tror inte att det är något större fel på min grabb! Förmiddagen var rätt lugn, Nett var på besök =) Sen åt vi och det blev en middagslur på det... Hm ångrar jag djupt nu i kväll kan jag lova!!!

Jag och Zelman hann gå en runda i samhället oxå och det var iskallt men skönt! Vi gick och spanade in alla fönster och adventmys och det kändes riktigt bra när jag kom hem!!

Vi har vart på Eklöws och handlat lite jag och Ellioth. han tyckte att det var roligt att bara han fick följa med! Lilla sötisen, han körde sin lilla vagn och var allmänt nöjd! När vi kom hem var Rikard och Emmy här så vi fikade! Sen fixadevi kvällsmat och eftersom mamman och pappa drack te så skulle ju nisse göra det med... Fniss va söt han var och såå viktig! Det var jätte gott tyckte han!

Medans Roger tog kvällspromenaden med Zelman så duchade jag Ellioth, glömde att skriva det men han är nysnaggad så han var ju tvungen att få bort alla småhåren! Det var frisören på Lomvägen 23 som snaggade honom =) Han pep föskräckligt och tyckte mycket synd om sig själv... Jag förberedde inte honom precis utan tig med honom för att testa en grej... Ooopps va han ylade... Men vi testade Zelmans klipp =) Det var han snabb med att tala om... Han bidde jätte fin så nu kör vi på det i forstättningen!!

Före...



Efter...



Ham blev jättefin!! Mammas stora kille!


Sen e han ju inte ensam om att bli klippt... Zelman blev klippt igår! Hon blev jätte fin hon med!




Här har vi en lite marodör... Mina barn har en förkärlek till mobiltelefoner... Hm undrans vart det kommer från!




Sen har kameran kommit fram i kväll och julkorten är tagna =) De blev jätte fina! Beställda är de med så vi ligger lite steget före i alla fall! (OBS!!! Det e inte dessa som blir julkorten!!!)

En liten pepparkaksflicka!



En liten tomtenisse!




Ikväll blev det ett lååångt inlägg, men det var roligt! NU kan tomteverkstaden starta på lomvägen.... Imorgon är det ju 1:a december... Ellioth adventskalender ska ju vara fixad då... Hm undrar hur låångt jag orkar men det e ju först nu jag kan, först nu han sussar!

I morgon är det avslutning på öppna förskolan och eftersom han e såå bra så ska vi gå, alliohopa! Ja inte Roger förstås =) Men vi andra!! Ne sussa gott mina vänner så höres vi!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att han e bra i magen!

Ses på öppna :)

Kram

2010-12-01 @ 07:55:12
URL: http://Carroiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0