- 10 kg =0)

Japp jag klarade det!!! Idag tog jag 10 kg på viktväktarna!! Åh va det kändes gött!!! Ett delmål är nått, nya mål är uppsatta och ny motiavion är på topp!! Det blev en snabblunch på stan efter vägningen och sen ut och lämna Jen & Milo för att sen hasta vidare till dagis och hämta min miniman! Han hade haft en rolig dag på dagis, det var skönt att höra! Han hade till o med somnat på vilan så han var inte lika rolig att lägga nu ikväll...

Efter dagis åkte vi hem till Sofie och Herman och Ellioth tyckte att det var jätte roligt! De lekte som hejsan medans vi drack kaffe i köket! Sen kom den farliga hårklippen fram... Sofie klippte Ellioth! Han blev jättefin, stor på en gång! Det gick ganska bra men till en början vart han inte alls med på noterna... Stora krokodiltårar...  Det var ok att mamma testade men det gick sådär... Tja jag får nog erkänna att det där med klippar inte är min grej... Sofie fick fortsätta och det blev jätte bra!!

Efter det var vi lagom trötta så vi behövde alla en välförtjänt promenad! Fi & Herman kom hem efter att de ätit middag så gick vi med de stora barnen, Lovis fick vara hemma med pappa =) Mysigt för Ellioth att bara få vara med mamma! Under promenaden bestämde killarna att de skulle bygga en bilbana när vi kom hem så det blev en kopp kaffe till innan vi fick lagat middag... Då hade jag en trött kille... men det gick över när han lagt sig... Plus att eftr vi läst Tummelisa och jag gått ut till Lovis så testade de brandlarmet på branstationen =( Det kom upp en jättevaken Ellioth och det var verkligen kört för han att somna efter det! Han kröp upp i soffan jämte mig och
Lovis...



Så här fin blev vår lille gosse =) inte så trött precis...



Lovis skulle oxå vara med... men det var inte lätt att ta kort på två vildar!



Roger åkte ut till Britt & Rolf och tog en kaffe så då passade jag på att ringa Nett så hon kom och tog en kopp kaffe med mig =) Nu äntligen har Ellioth somnat medans Lovis krälar runt och är halv missnöjd... Får la se när hon somnar. Jag känner mig inte alls bra, håller nog på att bli förskyld eller nåt...

Får sända pappa lite bamsekramar då han har åkt på Höstblåsor och har dem ÖVERALLT! Stackarn!! Det är inte lätt att få när man är vuxen, jag vet!! Hoppas de går över snart!!

Ne det vart ingen rolig natt alls... Lovis somnade inte förän halv 2 tuttandes... Då somnade jag en stund med till halv 4 då jag försökte lägga över henne igen i hennes säng. Det gick tillslut bra så jag fick i alla fall sova själv i 1 ½ timme... Sen var det dags igen, bara att lyfta över henne och amma igen. Då somande vi tiilsut om tills Ellioth ropade "mamma" halv 7!! Nej tänkte jag inte en chans så jag puttade upp Roger som sussat gott hela natten! Fattar inte att han inte vaknar, inte hör , INGENTING!!! Men han var snäll och gick upp i alla fall så vi fick sova till halv 9 =) Det var jätte skönt! Så nu efter en en dusch och snart lite mat i magen  och en kopp kaff så blir man som en ny människa! Blir nog en strängenrunda med Lovisen i vagnen, det ska bli härligt!

HÅLL NU ALLA TUMMAR OCG TÅR FÖR ATT VÅE SOFFA SKA KOMMA IDAG OCH ATT ROGER FÅR ETT GLATT BESKED!!!

Ha en bra dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0