Vilken härlig helg det vart =)

Sicken helg =) Det har vart hur mysigt som helst!! I lördags hmtade jag mamma och så åkte jag, Lovis och mamma till stan! Vi hittade en mössa, vantar, halsduk till mig och en mascara! Det var inte helt fel, har haft min superlänge och fyllt på femtioelva gånger med vatten för att dryga ut den... Sen hittade vi en vinteroverall, mössa, halskrage, mössa & vantar till Lovis. En tröja med katten Gustav på till Ellioth och en jätte fin vinterjacka och termobyxor! Tack så jätte mycket mamma!! Vi strosade runt i det underbara höstvädret, tog en lunch på Maldali och sen vidare upp till Susanne och tog en kopp kaffe! Det var så mysigt, har bara inte blivit av att vi tittat in.

Efter kaffet gick vi in till Kvantum och handlade middagsmat till kvällen, mamma och pappa skulle komma ut och äta med oss! Mysigt!! Det blev saltbakade potatis, fläskytterfile och sallad! Mums! Vi åkte sen och lmnade mamma och jag åkte vidare hem... Visade alla grejjor för Roger och han tyckte det var superfint! Jag passade på att gå en rynda runt strängen medans Lovis sov... Då träffade jag på ett par som hade gått vilse... ända från stättared.. Puh va jobbigt, hon skulle dessutom börja jobba en timme senare i centrala Göteborg =( Vi hade följe hem så körde Roger upp dem till Stättared så de kunde ta deras bil hem... Dagens goda järning =)

Jag började med maten och fixade och trixade med en sovandes liten kille... hmingen bra tid att sova precis men vad gör man... Lovis skrek och var döds hungrig men blev sitt vanliga solskens unge som hon är bara maten landat i magen =) Vår mat blev med super och barnen tyckte det var super att morfar och mormor kom ut! Vi avslutade emd kaffe och godisskål i soffan... Det blev inte så sent för mamma var trött efter en dag på stan och lite förskyld... Hoppas det inte blir värre!

Jag fick något knepigt med min höft på kvällen, super ont och det högg ch jag kunde inte gå på benet... INTE ROLIGT! Jag tyckte megasynd om mig och gick och lade mig... Hade gått över när jag vaknade i alla fall!

Idag har städat toaletterna, tvättat allt så nu e det tomt i tvättkorgen =) Gått runt strängen har jag med gjort =) Det kunde ju behövas efter mitt godis intag denna helgen!!! Hm, jag har håll mig inom vad jag får men vi får la se vad /om det hänt något på vå¨gen denna veckan...

Nett kom hit och vi drack kaffe och mös och satt o tjötade en massa! Precis som en söndag ska vara! Sen kom gubbarna in, Roger hade hjlp Henrik med hans bil och nu vart de kaffesugna med. Nett undrade nr jag skulle ut o rida igen... Då föreslog min underbara gubbe att det kunde jag ju kanske göra på eftermiddagen... Och absolut!!


Sagt och gjort, jag ringde jen och det var inga problem! Jag åkte upp till hennes mamma till 4! Vi red ut en låång runda och det var helt underbart! Ut i bokskogarena med gulnande löv. Det är bara helt fantastiskt vackert!! Idag blev det både trav och gallop!!! ÅH va härligt!!!! Tänka sig att jag vågade! Tänk att jag glömt hur härligt det kan vara! Åh va jag mår bra! Hoppas verkligen på fler ridturer!! Tack så himla mycket gumman!!!


Nu har vi precis ätit kvällsmat och druckit kaffe och sitter och kollar på Ensam mamma söker... Eller jag sbloggar mest... Lovis leker med Alvin i soffan men hon e mest sugen på att komma till mig... Taskmört! Nu gick det lite bttre med nappa och snutte =) Magiskt!

Lika magisk som hela helgen!! Ne nu ska jag vara lite social med min familj! Får ju passa på när vår store grabba e hemma!! Natti natti på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0