Vips så var helgen slut...

Shit va tiden går fort! kan inte fatta att helgen redan är till ända... Fast det har vart en mycket bra helg!

Lördagen...
Jaha det blev en promenad på morgonen innan jag lämnade barnen till Nett och Janice! Det är få förunnat att ha familjen så nära som kan och VILL hjälpa till att passa kidsen! Jag stack upp till Vrångatorp och mötte Jen där vi red ut på en låång ritt i skogen! Det var sååå underbart väder och solen sken, löven var gula, röda & bruna... Ibland är det så vackert så det gör ont!

Kan inte fatta att jag börjar verklligen hitta tillbaka till mig själv, till MITT INTRESSE, det är så himla häftigt! Ibland blir jag skraj, det e fortfarande läskigt att skrattsa bakhovar... Man kunde nästan undra vem som hoppade högst... jag eller Rune... Men jag lär mig!! Känslan när man kommer hem är obeskrivlig, full av ny energi och massa spralligt i kroppen =) Sen kan man ju leva på det i flera dagar =)

Hemma igen så blev det lite fika hos Nett innan vi traskade till affären och handlade lite inför helgen! Måste ju ha lite myspys! Sen traskade vi hem till Sofie och kompani! En god kopp kaffe och massa tjöt innan vi traskade hem igen!

Jag plockade, tvättade och grejjade hemma innan Roger kom hem. Då blev det tacos och mys! Han gjorde iordning sig för att gå ut en sväng på krogen. Sofie och Herman kom hit, till Ellioths förstjusning! Han har längtat såå efter Herman och de lekte och tryckte i sig GODIS såkart =) Nett kom hit med på kvällen så vi hade en mysig tjejkväll med godis, busiga ungar och tv =)

Natten var INTE rolig alls... Visserligen sover jag mindre bra när jag e ensam... Omedvetet väntar man på att Roger ska komma hem... Lovis vaknade hela tiden, hon var verkligen megatät och hade svårt att komma till ro... Ellioth hade med svårt mitt i natten, det var efter att Roger kom hem halv 4. Då låg det två kids i vår säng och Roger sussade i Alvins säng... Men jag kände att jag var tvungen att sätta en stol vid Ellioths sida så han inte trillade ut, han är ju som en virvelvind i sängen! DÅ händer det som inte får hända vid halv 5 på morgone... Jag flyttar stolen och då lyckas jag riva ner en lapa med glasskörm, vilket resulterar i glasskärvor i hela sovrummet... ÅH jag trodde verkligen jag skulle gå upp i atomer!! Gick in och vrålväkte Roger... "Hjälp mig att städa upp..." Skrek jag tillslut och ångrar mig starx då han inte var såå nykter! Men han gjorde nog sitt bästa i all fall... Glaset blev uppdammsugt och allt kom i sin ordning och hör och häpna... Två sovande barn!! Tack och lov för det! Sen sussade jag med och vi susade till halv 8 eller... 9 eller bara halv 7 kanske efter att vridit klockan till baka och allt...

Vi hade en ganska mysig förmiddag i alla fall! Frukost, myspys i soffan och kollade på barnkanalen, mamma Mu... mm Tända ljus! Sen när pappsen vaknat så blev det en långpromenad i skogen för mig och Zelman och det var jätte skönt! Dimman låg som en matta över Veddige men vi hittade hem... =)


Lunch innan vi kastade oss i bilen och åkte in till stan, till min farmor! Det var riktigt roligt att träffa farmor, det var alldeles föör länge sen, vi tjöta lite och fikade och sen var det hem igen... En promenad runt strängen och sen mat igen, Tobbe var här så han fick i sig lite kvällsmaty han medoch det var roligt att träffas! Och sen ÄNTLIGEN två sovande barn!! En mamma och en pappa i soffan, en kollandes på tv, en bloggandes... Kanske om barnen fortsätter att sova så kanske vi kan vara lite sociala =) Inte en helt ovanlig melodi på lomvägen.... Undrans om man orkar tjöta lite... innan jag somnar på soffan. Kanske jag orkar med lite virke med??? Sussa gott på er!!

Måste ju bara lägga in att vi har ett mycket farligt barn!! Lovis stälde sig rätt upp i dag i soffan... Tokunge! Livsfarlig!! Sen reste hon sig framme vid tv:n... Hon fastnade under stolen i köket... Hade kronglat sig in och gnällde... Busunge... Hon tog sig verkligen loss jsälv =)  Ja henne har vi fått för våra synder den lilla sötisen! Vi får verkligen vara överallt hela tiden, jag la Ellioth innan och då hade hon tagis sig in på det roligaste rummet i vårt hem, nämligen toaletten!! Mina ob hade trillat ur skåpet och de satt hon och mumsade på när Roger hittade henne... FARIG!! Jaja... hon lär sig väl av den allra bästa, Ellioth har vart överallt, högt och lågt på samma gång i dag... Har det inte vart i duchen då han hälde ut en helt ny Axe... Ja jag kan påpeka att jag satt hyllorna HÖGT!! Men då hittar man ju pallen och sen vet jag inte vilken lian han använder för att svinga sig upp... UNGE!! Han kom på att Tobbe var lika dödligt killig under fötterna så han bosatte sig under bordet såklart och Tobbe tjöt!!  Tur att våra gulliganer sover nu...

Åter... natti natti!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Må hända att Ellioth & Lovis är BUSIGA men de är helt UNDERBARA!

2010-10-31 @ 21:09:14
Postat av: Carro

Fullt upp hela helgen !

Härligt att det går så bra att rida :)

KRAM !!

2010-11-01 @ 06:57:48
URL: http://Carroiskogen.blogspot.com
Postat av: Jolina

Ha ha skrattar åt lilla Lovis bravader, kanske var det så att mamman var likadan som liten ;)

Alex är fortfarande helt nöjd med att bara sitta och se sig omkring & leka med saker- så jag njuuuter! Men han ställer sig upp så han går nog snart, inte helt fel att hoppas över krypstadiet! Kram på er!

2010-11-01 @ 12:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0