0,8 grader... Nu e det verkligen höst =)

Hua va kalt det var nu när vi kom upp på morgonen... Vi fick faktiskt sätta på elemeneten i vardagsrummet... Vi hade ju tänkt vänta så länge det bara gick... Ja vi e lite snåla =0) Det måste man ju vara...

Jag fick en härlig känsla i kroppen idag, fick en massa lust att grejja, höstgrejja... Fixa utemöblerna på altanen, plocka in klänyperna (lär ju inte hänga ut mer tvätt precis), fixa lite i rabatterna. Men framför allt vill jag upp på vinden och grejja, städa, plocka undan, hänga upp våra förvaringsgarderober, slänga grejjer!!! Åh ja just det nu har man ju småtroll så då kan man inte göra det just precis när man vill... Puh... Äe man tvilling kan detta vara ett mycket svårt faktum att förstå... Jag ville ju helst gjort detta IGÅR!!! Hm det gick ju inte precis... Tusan oxå, som Ellioth säger!

Herman kommer hit och leker idag!! Ska bli roligt, Ellioth längtar! Robban ska måla klart det sista på gavlen och det kan vara mycket svårt med en minimam som inte är där man sätter honom...

Nå hur gick det igår då?? - 0,6 kg vägde vågen =) Gött, det går ner!! Nu e det 8,9 kg som jag gått ner! Lite mer än en hel Lovis faktiskt! Det e ganska mycket med tanke på att hon e ganska tung att bära och att det har suttit på min kropp. Tänk att man gått och burit på det hela tiden... Barnen och Roger var hos Nett medans jag åkte in, alldeles själv! Det var inte helt fel alls =0) När jag kom hem stod maten på bordet, det var jätte gött!! Nett e för snäll!!


Igår var det testing testing på Hemglassbilens nya glassar...



Kan man få in hela struten eller??




Den fick ett bra betyg av Ellioth i alla fall!


Carro och barnen kom förbi på dagen efter hennes läkarundersökning med de små. Vi gick runt strängen i ett rasande tempo! Bra jobbat!!  Hon hade sin små med men mina troll var hemma, det var skönt!! Jag hade planerat att gå ut nu på morgonen med men Lovis sover fortfarande... Sömntuta där =) Vi får väl se när jag kommer ut, kan ju inte gå innan hon vaknat heller.. hon måste ju äta va mig först, annars spricker jag nog =) Fast jag förstår att hon sover länge, hon hade sååå svårt att somna igår, jag föröskte få henne att somn ända till 11 halv 12... Hua va jag inte var lycklig på henne, vi gick och la oss 10 och vi var jätte trötta!

Vi ska försöka sänka hennes säng idag! Hon kryper ju runt i den så det hade ju vart hemskt om hon skulle tippa ur den... 123 så ställer hon väl sig upp... Men vi funderar på om man kan göra egna hål i den så man sänker till hälften... Känns så långt ner till botten redan... Man är nere och stoppar in nappen 511 gånger på natten och det är lååångt ner att lägga ner en sovande bäbis!

Blåsorna börjar att gå tillbaka =) Lovis krymper och Ellioths sprack igår... Jisses va han skrek och jisses va det gjorde ont på honom!! Stackars liten!!

Nu har en leende liten Lovis kommit upp, hon e alltid mycket glad! Ellioth sotter jämte Roger och är inne på sin andra gott & gräddat med skagenost =) Underbara unge!

 Ellioth har redan hunnit att leka massor!



Vi satt i soffan... "Mamma får jag leka med legot?"... "Klart du får sa jag!" Sen pep han av som en avlöning!! Hittade honom med ALLT lego ute...



"osså brandslanfen med..." Ellioth e verkligen inne i leken... Han hade inte tid med frukost när jag sa till honom...
"Jag kommer sen" sa han och satte fingret i vädret... Därav frukost framför tv:n nu...  



"Psch.... Brandslangen släcker elden... "

Ha en bra höstdag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0