...äpplepajen blev våfflor & glass

Hm ibland måste jag säga att jag har världens underbaraste man, duktig och mycket driftig... Men ibland kan det gå lite fort och han bara gör... utan att titta vad han gör...

Senaste frasen som kommer att upprepas på lomvägen...

                                                    "pappa slände äpplena på tippen"

                                                                             av Ellioth

Japp just så vart det... Vi hade ju som sagt höströj idag och jag bad min man att slänga skräpet på baksidan med... Och han tog mig på orden och gjorde precis som jag sa... Men han glömde en liten detalj, att titta vad han slängde... MINA NÄSÄPPLEN!!! Fattar ni... Att jag bara inte dog! Här hade jag och Ellioth börjat att fixa inför kvällens äpplepaj... Hade satt på ugnen, tagit fram formen och äppleskalaren. Sen öppnade jag altandörren för att ta in äpplena som låg i påsen... Det var bara det att där fannsingen påse... den vart på tippen!!!! Sen har min son inte sagt så många andra meningar =0) Min man lär få höra detta!!

Jag måste säga att jag tappade sugen totalt där en stund och vi fick verkligen tänka om!! Jga var inte sugen på någon himla macka, jag ville ha något gott!!!!

Vad har vi hemma då?? Grejjer till farmors våfflor =) Japp det blev det, Roger åkte och handla det sista och jag och Ellioth började att fixa våfflor!! Jätte mysigt! Han blandade och hälde i och var såå redig!! Min lille prins!!

Lovis var mer än lovligt hungrig så hon mumsade i sig gröt, pure och nu har hon upptäkt vad moderna bäbisar äter =0)

                                                                    MAJSKROKAR!!!




Man måste ju titta på storebror hur man ska gör när man äter majskrokar... Det är inte bara något tort... som man kan slänga på golvet... Man kan banne mig äta dem med!!!




Mmmmm de är verkligen gooda...



Slemmigt men mättande...



Ellioth är inte sen alls med att tugga í sig bäbis-godis!

Måste säga att våfflorna blev jätte goda med glass och självplockade björnbär! Tänk att man lider inte allt för mycket egentligen när man är viktväktare... Det har jag alltid upplevt innan... Men ne man kan äta det mesta bara man planerar så man får in det i programmet =0)

Nu sitter jag och slötittar på Berg flyttar in... Det e inte såå bra men man kan lyssna på det samtidigt somman bloggar... Roger e i duschen och ALLA barnen ligger i sina sängar.. Bara det största som är vaken... Tänk det är faktiskt lite lyx på den här adressen... Hm undra hur länge det varar...

Ne nu får jag se om det finns något annat att kolla på... Sov gott!!





Måste bara tilllägga innan jag publicerar... Herre jisses va de e syskonlika mina barn... Kolla in hårfästena... sickana sötisar =0) Måste ju vara en Stehnson de... fniss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0