Då var valet över...

Hm, känns lite vemodigt idag måste jag säga när man läser i tidningen... Valresultatet var inte vad jag hade hoppats på alls och det känns lite knepigt faktiskt! Hur blir det nu?? Kommer det att forstätta som det varit elelr blir det ännu sämre?? Hur kommer det att bli nu när SD har brutit sig in i riksdagen?? Är det verkligen vad man vill??  Är det en politik man vill att ens barn ska växa in i?? Tydligen finns det de som vill det?? Jag tänker inte bara på mig själv här och nu, vi har faktiskt barn som ska växa upp i vårt samhälle, vår framtid!!

Nej man ska väl kanske inte bara vara negativ heller... Vi har ju överlevt dessa fyra åren så edt kommer säkert att gå bra nästa fyra med...

Jaha nu sitter vi uppkrupna i soffan och läser tidningen, dricker morgonkaffet och kollar på Blixten McQueen... Ovanliget =) Ellioth ropade på mig kl 7, så jag smög upp och in till honom, hua va kallt det  var... "Brrrr mamma fryser" sa jag och kröp ner under hans täcke. "Jag kan värma dig för jag e varm mamma" säger han och kramar mig och ler med hela ansiktet! Underbara unge! Vi ligger och läser massa böcker fram till 8 i hans säng, då vakande hans lillasyster... En ganska mysig morgon!! Och vet ni vad?? Det regnar INTE =)

Ska äta frukost nu alldeles strax sen ska jag ut och gå med Zelman =)  Hela familjen är hemma idag, planeringsdag... å får man göra det bästa av dagen! Sofie och Herman kommer och leker nu på förmiddagen!! Ha en go dag!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nej, usch, valet gick verkligen inte som man hade hoppats. Tråkigt att så många röster gick till SD. Känns obehagligt. :-(

2010-09-21 @ 12:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0