Festa med popcorn =)

Tänk att popcorn kan vara såå gott och såå festligt, en viktväktares bästa vän =) Idag gick det helt fantasiskt bra!! -2,2 kg =)) Känns såå fantastiskt, nu har det äntligen vänt!!! Nu är det sammanlagt 8,3 kg!! Inte illa pinkat, trodde jag ALDRIG när jag började i somras med mina kompisar! Men banne mig så funka det, lite upp och ner men det är väl så det funkar antar jag!

Nu sitter jag och Ellioth och äter popcorn och kollar på IDOL! Vi har jätte mysigt =) Han e aldeles överlycklig och e väldans nyfiken på vad jag gör... "Vad gör du mamma, vem vän skriver du med?" Lille sötisen! Idag har han vart på dagis, bakat och haft jätte roligt! Det var föräldrafika när jag hämtade honom och det e alltid mysigt! Han var såå stolt för de fina chokladbollarna de gjort med färglatt strössel =) Han och Söderberg hade lekt en massa! Härligt att det gått bra, hoppas att han får vara frisk nu så han kommer in i det och finner tryggheten på den stora avdelningen! Lovis ligger på golvet och ålar runt, smakar på det mesta... Hon e verkligen överallt, man får ha megakoll på henne... Storebror med! Han har kommit i i någon period i hans liv där det händer megamycket. Vet inte vad det beror på eller inte beror på... Han bet Lovis igår i handen när vi var på stan =( Hon blev jätte lessen och det gjorde verkligen ONT! Jag blev asarg och satte han i vagnen och bar Lovis! Förgrymmade unge, säger jag då =) Jaja nu e det över och han har haft jätte ångest. Nu leker de tillsammans och Lovis blir jätte glad så fort han kommer fram till henne så jag hoppas att det inte sitter i.

Idag gick kosan till Gekås med Lovis, Jen och Milo =) Jätte mysigt! Vi shoppade, lunchade och snackade massa tjejsnack =) Alltid jätte roligt! Jag inhandlade lite shampo mm, en overall till Lovis, en pyjamas och en leksak med till henne =) Hm, väldans mycket till hönapöna... Tur att Ellioth blev lyckans ägare till ett eget paraply med Blixten McQueen igår så han inte blir utanför... Hm, tror egentligen inte på minimetersrättvisa men det får ju liksom inte skilja hur mycket som helst heller. Vist barnen får det dom behöver och lite därtill så jag tror inte att de lider av brist på saker. Inte på kärlek heller =)

Ellioth har vart hos Nett & Rikard medans jag vart på VV och Roger var på föräldramöte med Alvins klass! Han ville knappt följa med hem! Det e ju klart de hade ju haft jättemysigt, han hade hjälpt till att laga mat med Nett =)

Roger sitter ute i köket och dricker kaffe med Dennis, en arbetskollega från tidigare! Trevligt att han tittade förbi! Nu har House börjat... lite drygt, likadant alltid och man vet ju nästan vad som ska hända... I alla fall att han alltid reder ut det. Gillar visserligen lyckliga slut men det behölver ju nödvändigtvis inte gå till överdrift heller... livet e inte så.

Ne Zelma väntar på mig, ligger i soffan brevid och sneglar på mig med ett öga och VÄNTAR =) Stackarn hon vill ut... det vill inte jag men så e det ju när man har hund, bara att dra på sig kläderna och ta ett kortis varv så hon får gjort det hon behöver... Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0