Låångfredagen!

Åh vilket fantastiskt väder vi har denna påskhelg!
Det börjar att grönska på träden och fåglarna kvittrar, till och med vindarna är ljumma!
Vi har haft en riktigt kanon förmiddag här på Lomvägen!
Jag var ute med Zelma och Lovis på morgonen och Lovis somnade gott i vagnen! Zelma var lycklig och jagade både det ena pch det andra... fåglarna är alldeles föör snabba att fånga men hon gör ett tappert försök i alla fall!

Ellioth skulle vara ute och leka på lekplatesn när jag skulle ut och gå men attans... Det var en traktor som körde på åkern bakaom vårt hus! Då vågade inte vår kille vara ute själv...
Det var mycket tryggare och säkert mycket roligare att gå ut på altanen som min underbara man vårstådat idag med god hjälp från vår lille son =)
Nu är det bara olja kvar, undrar om den kan komma på i helgen så slipper man att fundera mer på baksidan!

Väl hemma och jag hade en sovande Lovis bestämde jag mig för att klippa Zelman... Allt var framtaget, då vaknade Lovis!
Åh... typiskt!  Men katten den som ger sig, satte henne i soffan brevid en sömnig Ellioth. Två ungar frmaför tv:n, en mamma och hund i badrummet coh vi klippte och fejjade... Pappan fejjade på altanen.
Hittade årets första fästing på Zelman, nu är den DÖD!!
Badade henne oxå så nu kan vi droppa meducin i nacken på henne! Himla bra hittepå det där för det funkar faktiskt =) Det gör mig mycket lycklig i alla fall för jag gillar verkligen INTE de där små djuren!

När vi väl var klara så kom underbara Nett & Rikard men varsitt litet påskägg till deras små älsklingar =)
TACK!! De var kanon!!



Medans barnen tryckte i sig godis promenreade jag, Nett & Vilja ner till afäären för att köpa lite mat till lunchen, köttfärssås och spagetti! Vi åt nästan allihopa så det sprutade ur öronen!
Kaffe på det och lite vila så vart man redo för eftermiddagen uppe på Stättared!

Tömde kameran och fann de här underbara bilderna =) Var ju bara tvungen att blogga dem oxå!!
Fortsättning kommer på vår eftermiddag senare...




Lite bäbisgos i soffan =)
"Titta mamma vilken liten hand hon har"



Här har vi en liten herre som nyss kommit på en ny roolig lek på Lomvägen =)


I eftermiddag har vi vart uppe i stättared och eldat en påskbrasa!
Nu kommer det i alla fall i häxor till strättared för att hitta på otyg...

Det blev korvgrillning med mycket trevligtsällskap =)

         

Sasse hittade Rikard på en gång och tyckte att han allt var en liten knähund =)
Vilja blev lite hungrig när vi precis kommit upp så hon fick sig sin första picknickslurk...
Sen somnade hon gott i sin varma goa vagn med det nyinköpta myggnätet =)
Vår goa Emmt posade när jag tog ismyg...



Här har vi vår lilla påskbrasa!


              

Vilja somnar tryggt in sin mammas famn!
Lovis röjjer för fullt, det var som att släppa kalvar på grönbete...
Nä men se... En Cissi var oxå med, Tack Nett för att du förevigade mig och att man ser att jag oxå var med...
En glad Jen med på sin filt ;)

              

Milo testar underlaget...
Lenart kollar in korvgrillarn...
Rikard bökar med brasan...
En mycket trevlig eftermiddag!!

Det har verkligen sin charm att äta utomhus!
Efter 2 timmar var vi alla nöjda och förfriskade at lantluften =)
Tack alla för en mysig stund!

Det är detta som förgyller tillvaron och får en att orka kämpa på!
Imorgon bär det av till Näs för påsklunch... MYSIGT!!

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!


Kommentarer
Postat av: Anette

Så mysigt ni ser ut att ha det

Glad Påsk på er

Kram

2011-04-24 @ 14:12:21
Postat av: Cissi

Jaa Anette vi hade verkligen supermysigt!! Precis sånna utflyckter som man behöver =)

2011-04-24 @ 16:26:04
URL: http://familjenstehnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0