Öroninflamation för fjärde gången...

Stackars, stackars min lilla sessa!
Undrar om det är vår vanliga otur eller vad...
Lovis har verkligen inte vart bra på hela veckan och nu förstår man ju varför...

Vi var på vårdcentralen tidigare idag och kollade upp hennes öron, för säkerhetsskull... tänkte jag.
Visst tösen har haft feber sen lördagskvälll, närmre 40 grader i nästan 4 dygn höll den i sig =(
Men då tänkte man ju... tredagarsfeber, såklart.
Men icke så nicke, inga prickar så långt ögat når. Bara en skrikig och gnällig unge som tar sig för... öronen.

Valde att ringa 1177... De e ju bara såå underbara där! Hon sa direkt att det var öromnen och att en läkare bör titta på hennes öron! Japp sagt och gjort jag ringde för en tid och vips så hade jag en =)

Jag har liksom vacklat av och an vad det gäller allt snack om medecin och inte... Tydligen vill inte läkarna ge barn över 2 år medecin... Inte under 2 år heller... Eller vissa gör det... Beror på vem man träffar!

Det var som hon på 1177 sa "Skulle läkarens unge behöva gå med onda öron"??
Nepp skulle inte tro det!
Visst jag tycker inte heller att man bara ska ge ut penicilin hur som helst men när det e små barn så ska de banne mig inte behöva ha ont om de inte behöver!!
Lovis får både panodil och nässpray för att lätta på trycket och jag tror att det kommer att gå bort på ett par dagar. Läkaren sa att hennes lunger ointe lät så bra heller för den delen men hon fick en antibiotika som var bra mycket bredare än kåvepinin =) TACK!
Då kanske det hjälper första gången!

Fredag kvällen har vi spenderat ute tillsammans med min mamma och pappa och barnen har stormtrivts, som alltid!! Jag med såklart! Vi tuggade på tacos, godis och Lovis fullkommligt tokåt ostbågar =)
Det får man ju göra om ma e sjuk =)

Nu kom vi hem till ett öde hus. Roger e ute på avslutningspartaj med klassisarna =) Hoppas att han har det trevligt!! Måste säga att det  var faktiskt riktigt skönt att bara slå sig ner i soffan, slå på vilken kanal man ville, sappa runt lite, slå på datorn... facebook och blogga =) Lungt och skönt och inga barn uppe. John Blund kom på besök i bilen hem och han höll i sig ända in i sängen! Jag tror att jag med ska slagga in strax för jag ska inte sticka under stolen med att jag e faktiskt ganska trött. I morgon bär det av in till city och betala resan =) Roligt, ett steg närmare!  Ska försöka fixa passen nästa vecka! Då har man förhoppningsvis en glad unge så då e det lite lättare att ta kort! Vi var ju tvugna att ta nya pass oxå. De går ut ett par veckor efter att vi kommit hem så man vågar liksom inte chansa! 400 kr stycket och vi ska ha tre stycken =( Suck!
Men det kostar att ligga på topp elller hur =)

Gääsp, nu lägger jag mig! Sov gott alla!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars Lovis. :-( Hoppas hon slipper fler öroninflammationer nu.

2011-04-02 @ 18:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0