Viktväktarna

Dimman ligger tät över Veddige och man kan inte säga vilket väder det kommer att bli idag... Hoppas på stålande sol och 40 grader =) Nja eller oxå inte! Barnen sover fortfarande så jag passade på att sätta mig här en stund, igår fanns inte tiden till att ens hinna slå sig ner =( Kvällsmöte IGEN! Det e inte illa att gjort tre kvällsmöten på fyra dagar! Idag blir det ett par timmars övertid igen, hembesök! Men det e roligt! Igår var första dagen med barnen på jobbet och det var fantastiskt roligt att träffa alla dessa små juveler!

Känns ganska bra att man börjat jobba faktiskt =) Det e roligt och jag ser fram mot en spännande höst! Det kommer dock att ta längre tid att vänja sig vid rutinerna hemma! Oj oj vilka trötta barn man hade och det var inte alls roligt att komma hem till igår, två trltta hungriga barn och en trött och hungrig mamma är INTE en kombination att rekomnedera!!! Bättre lycka för denna dagen! Idag slutar hon ju halv två + två timmars hembesök med en break i mitten... Då blir det till att susa och hämta MITT paket på hemköp, mina kläder =))) ROLIGT! Sen hem och svänga ihop en köttfärssås inför kvällen för jag vet att det blir tufft annars! Jag ska in till viktväktarna med mamma och då blir det sent i alla fall =/ Då för man göra det bästa möjliga av det =)

Nåja nu ska jag svälja en kopp kaffe till, äta lite frukost och väcka mina små troll! Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Jolina

Hej, låter som ni börjat komma in i rutinerna igen- härligt! Jag stormtrivs på jobbet och Alex vill inte hem från dagis när man hämtar, lycka! En fråga bara...du skriver att du har trötta barn, hur länge e dom på dagis i timmar? Alex blir ju inte trött, han somnar 20.00 och går upp 05.00- jag dör på jobbet om jag skall gå upp 5. Han sover ca 1 tim på dagis och är där 7.30-14.00.(Tot 10 tim/dygn) Behöver de gå fler timmar för att bli ttrötta eller tar det några dagar innan de sover längre på natten? Eller gör de nånsin det??

Ha det gott, saknar ER! Kramar

2011-08-23 @ 21:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0