4 advent

Idag tänder vi det fjärde ljuset i advent... Julen står för dörren och veckan som kommer är fullspeckad med förberedelser. Det ska städas, pyntas, handlas och framförallt mysas ♥ Julmusiken flödar ur högtalarna och imorogn blir det bak på shemat!! Egentligen fattar jag inte hur i alla världen det gått till! Swish har det sagt och snart är julen här!

Jag måste ju säga att julkänslan är lite upp & ner... Granen är inhandlad och står och väntar på att få komma in... Julklapparna är så gott som klara, julmatslistan är skriven och det mesta är redan inhandlat! Egentligen borde det kännas ganska bra! Om det inte vore för det lilla trollet i den här familjen =( Febern har inte gett med sig så jag fortsätter att vara hemma imorogn så återstår det att se hur det blir på tisdag... Känns inget roligt!! Imorogn har Solkulla julfest och på tisdag har vi men det är bara att gilla läget!!! Åkte och hämtade henne i onsdags för att hon kräkts på Solkulla =( Men det blev två gånger och en hemsk blöja på torsdagen... Det kan man ju leva med men sen på fredags kväll kom febern... Upp & ner går den och nu i kväll var den på över 38 igen =( Jaha det var ju liksom inte mycket att orda om! Det räcker att gå till sig själv, ett barn med febror vill man ju inte ha på jobbet och vill verkligen inte lämna en liten höna som inte mår bra! Det är inte många dagar i december månad jag jobbat... Tur att det finns vabb... Tur att mina barn har en så bra mamma som lyssnar på dem och stannar hemma med dem när de inte e bra ♥

Nu äntligen somnade de efter ett bad och en bok i vår stora säng =) Tomten som hade snuva! Den läste min mamma & pappa för mig när jag var liten, nostalgi! Lycka är när man ligger i sängen och myser med barnen och det enda de ser är mig!! Åh mina små godingar!

Jag har slappat heeeela dagen, legat i soffan och myst med gubbe och barn! Njutit av söndagens lugn och förberett inför veckan, i alla fall i tankarna =) Sen blir det som det blir, en dag i taget!

Ha en bra vecka på er så håller vi tummar och tår för att min höna blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0