Äntligen fredag

God morogn på er i den hemska blåsten.
Sitter i vid köksbordet och dricker kaffe i skenet av kalenderljuset (det som aldrig tar slut)...

Äntligen fredag och vi kan ta helg och njuta av att vara tillsammans och vara lediga just för att det är helg! Lyssnar på ljudet av regn mot rutan och blåsten son viner runt husknuten och kan inte påstå att jag har någon större iver att ta mig ut till bilen om en liten stund. Idag är det en låång dag på förskolan som gäller, 7-16:30... Det står garnerig av pepparkakshus på schemat så det e bara att sätta igång!

Man kan ju hoppas att det inte vart några fuskbyggare i farten på Vidhöge förskola som det var på Lomvägen =) När jag och Nett dekorerade våra pepparkakshus dekorerade vi med mossa... Har aldrig hänt innan och jag lovar att det aldrig kommer att inträffa igen! Fukten har gått in i grunden och krupit sig uppåt... Dräningeringen på tomten hade vart ett måste då huset e byggt på en en surnande mosse... Kan tillägga att huset sjunkt något och nu e det endast taket som syns... Meeen det e vackert med alla nonstopp och kristyr i alla fall =))

Det har inte vart den mest tillfredställande natten här... Haft en liten Loppa som drömt, snurrat, sparkat och knött... Sen på småtimmarna kom det en lite Nisse tassande med sin kudde! Sen var det trångt om saligheten... Men många gosiga kramar och snusande så man ska nog klara sig hela långa dagen innan man kan ta helg och snusa på riktigt!

Starx kommer det store killen upp... Det blev en tidig fredag för honom. Vi var på vårdcentralen igår för att kolla upp en leverfläck men den var det ingen fara med. Men när vi ändå var där så kollade hon på hans pigmentsfärgade prickar över hela överkroppen. Det var tydligen mycket typiskt utseende på dem så hon viste precis vad det var... Det hade ett mycket lååångt och fint latinskt namn som jag glömde innan hon ens sagt det klart =) Men med vanlig folkmun, svamp... Så i natt har gossen sovit indränkt i ett schampo på heela överkroppen i hopp om att det ska försvinna =)

Efter jobbet igår bar det av in till Hajen för att handla, med alla andra Varbergare... Herre jösses va folk och alla river och drar i saker och ting, snudd på hysteriska.... Kan bara föreställa mig när det lackar mer mot julen!

Nu hör jag en liten loppa skrika inne i sovrummet... Mamman har rymt!! Oj oj det var inte bra, hoppas hon somnar om! Hon kan lugnt njuta av friden tillsammans med storebror och pappa idag med! Hon e mycket bättre men fortfarande lite risig... Segt som sjutton!!

Nehe mina vänner nu drar timmen ihop sig och jag ska strax bege mig och hoppas på att jag inte lyfter! Ha en bra dag med er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken rolig beskrivning av erat hus's öde.. :)

Men nu är du den erfarenheten rikare iaf :)

Kram

2011-12-11 @ 17:43:05
URL: http://Carroiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0