Julafton!

En riktigt god jul på er!!

Idag är det äntligen julafton! När min lille Nisse vaknade tittade han på mig med sina rådjursögon
"God Jul mamma"
Då smälter ens mammahjärta!

Hade en mycket trevlig dagen före dopparedagen igår med mina underbara familj!
Vi var i stan och gjorde farmors dag ♥

Farmor hade en mycket bra dag och hon blev glatt överraskad av att få besök på morgonen av hela familjen Stehnson! Många kramar och en tjhattrig farmor =) Vi pratade, fikade och mumsade på mina hembakade kakor!
"Mmmm åh de var underbara, spröda och smälter i munnen" säger farmor och njuter!
Det är inte ett dåligt betyg av receptägaren =)
Kan inget annat än att bli rörd!
Min älskade farmor, 95 år gammal!

Lovis visade sin bästa sida och sjöng blinka lilla stjärna och Lille katt för farmor och hennes hjärta smälte! För att inte tala om när hennes Alvin kom och hälsade på henne! Det var dagens höjdpunkt!

En tur om stan blev det med shopping... Vi strosade runt i affärer, inhandlade det sista!
Medans Roger & Alvin gick själva en stund gick jag & barnen upp till Kvantum och handlade det sista där!
Folk var som galna, det var djugelns lag som rådde.... Ingen panik bara jag först!
Jag strosade runt i godan ro... Ellioth drog på sin korg och hjälpte mig så bra att lägga i alla varor!
Han fick en prinskorv i Årnäscharken =)
Han var såå duktig!! Riktigt roligt!!

Sen blev det lunch på Blå dörren ♥
Först var det överfullt och sen sa det bara vips... alla var puts väck =)

En vända om näs och hämta skinka =)
Åh jag längtar ut idag! Mamma & pappa hade gjoort såå mysigt!
Det finns ingen bättre jul än hemma hos mamma & pappa!
Det är jul för hela slanten och en sån värme!
Den här julen blir alldeles speciel, hela familjen Altesson-Kling ska oxå fira!
Tänk att få fira julen med de allra närste & käraste!!

Vi åkte upp till famiöjen Lång med en julkasse med paket till de tre trollen!
Emma blev överlycklig för sin barbiebil, den skulle hon inte släppa =)
Tomtarna bar hon in på sitt rum på en gång!
Mys!!!

Trötta var vi så vi åkte hem för att göra tacos, mysa, slå in de sista julklapparna!
Barnen somnade tidigt så det blev till och med lite egentid i soffan effter det sista bestyren!

Strax kommer det sista avsnittet av Tjuvarnas Jul sen ska vi avnjuta en julaftonsfrukost!!
Nybakat bröd, skinka & julmust! Ett måste på julaftonsmorogn!

Ha en riktigt härlig dag!!

JULKRAMAR!!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tänk vilken lycka för Annie! Det kommer hon leva på länge! Man blir inte annat än rörd! <3



Ja idag blir det en alldeles speciell julafton att fira med de som står en närmst i hjärtat! Ska bli såååå mysigt! Sen är den speciell på ett annat sätt med - Vilja´s första jul!

2011-12-24 @ 11:32:50
URL: http://altessonkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0