Julbak

Gokväll!!

Nu har hon landat i soffan med en kopp kaffe tillsammasn med gubben! Måste ju säga att det var en skön dag med lite av varje!

Började dagen med att baka en Kejsarkaka med mormors recept så nu klarar vi julen även i år =) Sen ringde de från vårdcentralen och jag fick en tid till Lovis! Snabbt ge barnen och mig lite frukost, klä på oss och utfodra hunden för att ge sig iväg till vårdcentralen. När vi nästan var klara att gå kom Nett =) Just det, färgen till hennes hår låg och väntade i vagnen... Hm först var det Lovis till läkarn och sen... sen kanske eller i alla fall innan jul =)

Lycklige lille Ellioth slapp att följa med till läkarn, han ville hellre stanna med Nett och se på Smurfarna! Och jag kan inget annat säga än att det var tur för honom! Det tog evigheter att få henne undersökt, provtagning, vänta, vänta och vänta lite till! En läkare vars första dag det var! Inget stetoskop, viste knbappt hur man fyllde i intyget till försäkringskassan mm... Åh va jag önskade jag vore hemma!!

Virus, som jag redan misstänkte! Övre luftvägsinfektion, hosta, feber och en rejäl förskylning löd läkarens ord! Men inga öron och ingen hals, tack o lov! Hemma veckan ut och förhoppniingen är att hon får tid till att bli frisk nu!

Hem tll Nett och barn och fixa lite lunch innan Nett skulle iväg till skolan och jag skulle få besök av min jobbarkompis =) Ny energi och en riktigt god och mysig fikastund!

Därefter var det dax att ge sig av till Solkulla för att få lite försäkringskassebrev påskrivna! Tre stycken närmare bestämt... inser just i denna skrivandes stund att det blir ingen fet lön... Suck!!

Hämtade hem lite annat med så som overaller och julfestsgodis mm... Väl hemma hade jag en mycket lycklig Ellioth som fick sitt pepparkakshjärta!



Erkänn fint hjärta =) Kan det vara mamman som dekorerat det??

    


Till Lovis lycka fanns det både russin och choklad =) Underbara Solkulla!! God jul på er!!!





 

Har haft stor kille som hjälpt till att baka julkakakor ikväll!! Riktigt mysigt faktiskt!!
Drömmar, Judas plätsar och Bruna bröd! Har gjort lite extra till min kära farmor så hon kan bjuda sina julgäster ♥

Alldeles strax väntar sängen!! Hade planer på att slå in lite julklappar ikväll när barnen somnat men i ärlighetens namn så orkar inte den här mamman mer idag! Jag e alldels dödstrött! Men jag måste nog allt säga det att julkänslan börjar att infinna sig och alla jullådorna är nerburna så imorogn är det pyntning som står på schemat! Hoppas att Loppan tillåter sin mamma fixa och dona lite, i eftermiddag  har hon vart extremt gnällig!! Förmoddagen funkar rätt ok men ikväll har det inte vart annat än mamma som dugit... Strävigt!! Tur jag har ett sånt underbart ♥ som inte ger med sig! Hon somnade tillslut i hans famn i soffan och sen har de legat och gosat länge =) Kan tilläggas att pappan e mycket trött efter den här dagen på jobbet!

Natti natti!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch, vad många förkylningar och jobbigheter ni åker på! Håller tummarna för en förkylningsfri jul för er (och inga andra sjukdomar heller, förstås).



Kram på er!

2011-12-21 @ 11:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0