Fredag =)

Då var det fredag igen gott folk =) Härliga underbara fredag! Har haft en jättre trevlig dag i goda vänners sällskap! Nett kom hit i morses och vi drack kaffe och åt en långfruksot och bara mös =) Ellioth var överlycklig och kröp upp i soffan med Nett och slök henne totalt! De satt och mös i soffan och läste om Halvan som kör bärgare och polisbil =) Det var Ellioth och Nett som var med i böckerna och Ellioth ångrade sig så Nett fick läsa om 511 ggr, lilla sötnosen!!

Telefonen ringde och det var Sofie och Herman som ville komma på besök!! Jätte roligt!! Jag hyperstädade volket jag redan hade börjat med på morgonen =) Sen kom de och vi åt lunch ihop och fikade! Ungarna lekte som hejsan och hade superkul! Robban kom med förbi och hanvart lite hungrig han emd så han fick i sig lite mat med =) Hur roligt som helst, jag gillar att ha folk runt omkring mig! Även om det är alldeles UNDERBART att få gå hemma en hel dag med utan att prata med någon eller bara att vara med mina barn =) Känns ganska skönt att kunna trivas i sitt eget sällskap med! fast det e la inte så konstigt, man har ju vant sig vid det då Roger jobbat ute och  man var ensam under hela veckorna oxå... Men man vänjer sig lätt vid att ha honom hemma med, det underlättar ju i vardagen =) Som till exempel att kunna gå ut och gå när man vill... Nu måste jag planera det så mitt liv som fattig lyxhustru e över =)

Sofie och Herman åkte i alla fall med Robban hem så de slapp att gå i kylan och blåsten... Jag städade klart och sen hamnade jag i soffan med Fialotta och Nisse =) Vi kollade på barnprogrammen och jag trodde att hon skulle somna... men NEJ! papa kom ju hem mitt i alltihopa så då kan man ju inte somna =) Men mamman passade på och drog på sig regnbyxor, mössa, vantar och alltihopa och gav mig ut i kylan... F*n va kallt det var! Hade jag inte haft mössan hade jag legat platt fall i migrän! Men det var trotts allt alldeleds underbart att få komma ut ensam med hunden! Vi gick en ny runda genom skogen och det var så himla häftigt att se hur träden rörde sig i vinden!! Herre jösses tänkte jag... tänk om ett träd faller... Kusligt!

När jag precis kommit hem kom Christoffer förbi så vi tog en kopp kaffe och lite fika =) Mysigt! Sen följde Ellioth med över för att spela traktor-spel på datorn med Janice! Sen skulle han nog stanna på middag oxå =) Så nu sitter jag och mitt lilltroll och äter gröt... Mmmm gröt en fredags kväll =) Lät ju spännande för henne!! Men vi ska äta kycklig och ungsbakad potatis och grönsaker! Jag hade faktiskt tänkt att jag banne mig ska ta mig ett eller två glas vin sen oxå! jag öppnade ju en flaska förra helgen med min lilla höna bidde ju sjuk då så då vågade jag inte att dricka mer än ett glas. Jag visste ju inte hur natten kunde bli. Men nu e hon ju bra, jaja lite gnälligt kan det ju vara men inget allvarligt!

Den store kille ringde hem innan och frågade om han fick sova hos en kompis både idag och imorgon men då tyckte jag att vi kan ju ta en natt i taget... Jag vet, surtant =) Men man vet ju faktiskt inte vad som händer och fötter, kan ju komma på något kul att göra och då vill vi ju ha med vår store kille med!

Nu har Lovis tröttnat på att sitta i stolen och kolla på mig när jag knapprar på datorn, gröten e slut och hon vill att något ska hända!

Måste ju uppdatera att mamma fick komma hem idag =) Härligt!

Ha det så trevligt alla många!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0