Oj oj va en vecka kan gå fort...

God morgon! Long time no see... Det har vart en mycket konstig vecka och jag har inte ens hunnit sitta vid datorn alls nästan =(

Måndagen rusade iväg med vägning i Kungsbacka. Jag och ungarna stannade hos Carro hela dagen, ända till 19 =) Vi hade hur mysigt som helst! Åt mat i hop, tvättade kakel i deras nya badrum =) Det var kuligt och hejsan vad det gick!! Sen såg ju händerna ut som de förtjänade... Hm varför ska allt som e roligt svida efteråt??

På tisdagen lämnade jag Ellioth på dagis och sen hem och grejja lite... Hade en superlust att städa så det gick som hejjsan med sugen överallt och jag hann tll och med att städa toaletten =) Ibland kan man ju överraska =) Sen kom Jeanette & Wilda hit och vi klädde på oss och gick en vända runt strängen! Jätte mysigt vi tjötade och försökte få ett par flickor att somna men.... attans! Jeanette lyckades få hennes sessa att somna innan järnvägen men Lovis var ENVIS!! Hon skulle inte sova så var det bara så hon höll sig ända bort till bil & traktor...
Väl hemma satte vi på kaffe och satt i köket och snackade en massa öch mös! Flickorna fick lite lunch och sen gick de hem.

Nett kom hit på en snabb kopp kaffe efter att jag satt i mig miin lunch för att sen hasta in till stan och tanka bilen
och en vända om apoteket! Men mina piller fanns inte... Skulleinte komma på hela veckan... Hm fy sjutton för mina var slut!! Ja jag vet att man kanske inte planerar allt såå hilma bra alltid... Men det var minipiller och eftersom jag fortfarande ammar på natten så kunde jag ju inte direkt bara börja med p-piller helller... Fy jag våndades över detta beslut och väntade med det till morgondagen då jag skulle prata med barnmorskan. Jag ringde Nett för att berätta att de var slut för hon skulle med ha... Det var en mycket lessen Nett som svarade och hon berättade  att hon skulle bli inlagd då blodtrycket skenade iväg och det fanns äggvita. Näää va tråkigt! Det var inte roligt alls!!

Onsdagen kom och jag ringde barnmosrkan och hon sa att det var ok att ta ett vabrott och hon tyckte inte att jag skulle byta sen heller då allt funkar såå bra!! Puh va skönt!! Men tur att man har underbara Janice så man fick låna av henne tills de kom =) Ja dete såå det funkar med kollektivet Lomvägen =)

Det var ingen öpnna förskola eftersom det var sportlov i skolan. Men vi hade virkerskstad här hemma jag och Jen och Milo, Lovis och Ellioth =) Vi lunchade, satt uppkrupna i soffan och tjötade en massa strunt på tjejers vis ;) Vi hade supermysigt!! När min gubbe kom hem ranstade jag ut på en promenad!!

På kvällen satt jag fast i soffan framför tv:n och bara tog det lugnt med familjen, det var ju förskola i morggon!

Torsdagen kom och mamma kom hit efter ett besök på hennes jobb!! Vi gick på en promenad runt strängen och lunchade i hop innan jag hämtade Ellioth =) Det var jätte mysigt!! Det var så lugnt och skönt att bar få sitta med mamma och snacka utan en vild 4-åring =)

Ellioth var överlycklig att få träffa henne en snabbis innan hon åkte hem och då var mormor TRÖTT!! Men det e det ju värt när man har en mysdag!!

På kvällen kom nästan hela familjen Alytesson-kling hit =) Roger var och pluggade hos som klasskopmpis och jag badadae barn och fixade och donade så det var ett välbehövligt besök =) Jätte gott med värmda bullar och kaffe =) Men nu var det Nett abstinens på allvar... Det verkar som om hon får stanna tills bebben e ute.... Puh det e lääänge känns det som!! Det var den havandeskapstiden det som vi skulle ligga på soffan och päsa och dricka kaffe och bara ha det gott ;) Men men vi får ju en lååång sommar tillsammans i alla fall!! Jag och Janice planderade för ett besök på fredagen...

Jag tog en snabb promenad... blev änna svett... så det var tvunget att hoppa in i en duch! Sen satt jag i soffan här och grejjade lite på förmiddagen=)  När Janice och Emmy kom klättrade vi upp på vinden för att leta bebbegrejjer så vi kunde tvätta lite till Nett =) Rooligt!! Sen var det dax för lunch! Vi sterssade iväg in till stan och hämaade vagn på babyhuset och handlade på hajen och sen var det Estradan upp till sjukhuset =) Vi hade fått dispans att få komma upp och hälsa på Nett, det e ju besöksförbud på BB.... Vi hade kaffe och fika med och "en enkel tulipan" Vi stannade i tre timmar =) Det var jättemysigt!! Ellioth kröp upp jämte Nett och låg och mös och tittade på tv, lilla sötisen!! Sen var det en snabbis in på Apoteket (pillren hade ju kommit med =)) Vi sa hejdå och jag åkte med alla troll och handlade. Rikard åkte till Campino och fixade mysmat till han och Nett. Alla kidesn var här och åt så de kunde få vara lite ensamna =)

Vi åt smarrig fredagsmiddag, sen kaffe och popcorn i soffan till Let's dance! Det  var MYS!!

Idag är det lördag... Tjejtkväll hos Carros syster Martina och det ska bli trevligt!! Nu ska vi äta frukost och sen är det dag för en promenad med hunden!! Man får ju göra så gott man kan inför kvällen!! Ha en mycket trevlig lördag!! Såå hoppas jag att jag inte ska dröjja såå länge tills nästa gång!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0