Mycket...

Idag har det vart fullt ös från morgon till kväll... Jag och Carro hade bestämt att vi skulle åka till Kungsbacka och väga oss så det var klockan på halv 7... Upp och fixa alla, äta frukost, ut med hund. Roger hade sin första dag i skolan så han hade nog allt lite fjärilar i magen. Jag promenerade bort på ishalkiga vägar med Lovis och Ellioth till Solkulla för Ellioths första dag på dais efter julledigheten! Det var lite protester men lämningen gick bra! Sen packade vi in oss i Carros bil och åkte upp på lika ishalkiga vägar... Hua läskigt men Carro fixade det alldeles utmärkt! Dax för vägning och det gick hur toppenbra som heslt, - 2,4 kg =) Japp lyckliga jag! Det känns ju hur bra som helst och jag är verkligen tillbaka på banan! Nu kan det bara gå neråt... hoppas jag =)

Sen bar det av hem igen, laga lunch med Roger som hade kommit hem från skolan. Han hade haft det kanon och har tycker att det ska bli roligt! Vi lunchade och sen kom Jocke förbi, en kompis till Roger och fikade och dracka kaffe och tjötade skit... Sen gick jag till dagis för att hämta Ellioth och Emma. Emma blev jätte glad och kom lubbande över hela dagisgården och slängde sig om halsen, lilla sötisen! Det kändes gött i hjärtat! Ellioths mottagande var inte lika glatt... han ville minsann inte hem. Polisen skulle komma och ta mig och han puttade bort mig ända till jag fått övertalat honom... Puh... Skönt då har han haft en bra dag trotts ledigheten! Sen träffade jag en av "föreståndarna" och frågade om Lovis... JIPPI! Det e klart att hon börjar till hösten =) Så skönt! Nu behöver man inte tänka på det mer!

Barnen och jag tog svängen genom skogen på väg hem, lite extra rastning tänkte jag... Men det har vart lika fullt ös på leken som vanligt och de har haft lika kul som alltid... varvat med lite tandagninsla... Carro och tvillingarna kom hit när hennes besiktning av bilen var klar och hon vart hos läkaren med en liten sjuk Emil. Men det var bara virus... skönt det! Sen blev det fika med glass och hallon =) MUMS!

Tiden gick och vi satt och snackade en massa och hade trevligt och börjar bli lite hungriga... Tobbe kom förbi på kaffe och fick sig lite spagetti och köttfärssås han med =) Det bliv jätte gott! Har vart en hur mysig dag som helst! Nett kom hit oxå på lite kaffe och lite varma kramar! Hon hade haft en tuff dag hon med med full rulle hela dagen... 



                                                  Jag sänder många varma kramar till en vän
                                     som förlorade sin mamma idag efter en tid kamp mot Canser! 
                              Hon har vart en otroligt bra arbetskamrat med ett fantastiskt gott hjärta!
                                      Det är så fruktasvärt tragisikt hur en del människor får kämpa så!
                                                                  ...det finns inga ord!




Sen hade vi två trötta barn som skulle till dagis så vi bröt upp vid 7-tiden. Tack för en kanondag!! Ellioth somnade på studs när de åkt hem så det var skönt! Jag och Nett satt i köket och snackade lite innan Lovis blev så trött så hon inte viste vad hon skulle ta vägen... Hon e verkligen inte bra än hon heller... Urkass i magen och megaslö! Ingen go i henner alls och ska  bara vara i famnen! Hoppas att det blir bättre snart!

Nu sussar båda två gott och vi sitter bänkade framför Familjen annorlunda... Mysprogram! Fast man blir ju lite fundersam på hur folk har det... Tänk så annorlunda folk tänker och gör... Nåja det e ju ok det med =) Nehe nu ska jag kolla på tv.. Ha det gott alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0