Trött!

Sitter i soffan och slötittar på Let's dance och är jätte trött! Ska faktiskt starx gå och lägga mig! Det har gått i ett idag från morgon till kväll. Gick ut mned Zelman och två underbara ungar i morses, bara runt brandstationen men det tog sin lillatid kan man ju säga! Hade med pulkan men Ellioth ville ju dra själv och han kämpade på bra! Efter det fick jag en välförtjänt kopp kaffe hos Nett medans jag lånat hennes tvättmaskin idag! Våran himla maskin e trasig!!! Trodde det var hög prio på det hos fastighetsskötarna...  Skrev KRIS!! i felanmälan men det har tydligen inte hjälpt.... En barnfamilj utan tvättmaskin och ingen tillgång till tvättstuga på området så är det tur att man har en alldeles egen svägerska som granne med en tvättmaskin till förfogande =) TACK du e en ängel!!

Mellan städ på toaletter och lek med barne, tvätt mm så har jag och ungarna vart på Eklöws och handlat lite =) Ellioth tjatade om att han var sugen på något och försökte fläska ordentligt men japp... jag stod på mig =) Det bidde inget idag! Men han kom över det ganska fort ;) Hemma igen hämtade vi den sista tvätten hos Nett och hem, packa upp ocsen dricka kaffe med Nett =) Vi satt och tjötade med tända ljus och barnen lekte runt omkring. Mysigt! Det kändes så skönt att bara kunna sitta och tjöta lite! tillbaka till verkligeheten och fösöka få lite energi till att fixa kvällsmat... Jag och barnen lyxade till det med kokt ägg och rostat bröd.... Mmmm en fredag kväll! Roligt värre men vem har lust att fixa riktig mat till sig själv och Ellioth när gubben inte kommer hem och äter...
Roger är hos Henke och badar bastu, dricker öl och ätit god mat! Tror att det får det väldans mysigt!! Det kan grabbarne verkligen behöva efter denna veckan!! Henke har haft en mycket tuff vecka så det e tur att han har Roger och Jocke =) Roger har gått sin första vecka i skolan och han har vart mycket trött, det kan jag förstå!! Han har inte gjort något på över ett år så det kan inte bli annat! Men han tycker att det är mycket roligt i alla fall, fixat två prov =0) Dukig gubbe jag har!!

Ellioth var dödstrött efter kvällsmaten så det var bara att ta på pyjamas och lägga honom. Tror att han somnade innnan jag hann gå ur rummet så Bamse fich gå för sig själv =0) Lovis därimot fick en massa energi och har busa och lekt med mig under hela Let's dance... Lite svårt att koncentera sig med en liten höna som kiknar av skratt hela tiden! Hon e såå rolig den ungen! Men tillslut somnade hon i alla fall så nu ligger båda två i sina sängar... Snart ska jag ligga i min =) Går ju inget på tv heller så det e ingen risk att man missar något!

Nåja i morgon ska vi in till stan och köpa en ny kaffekokare!! Hopas at vi hittar en!! Är i stort behov av en ny, avskyr den himla skitkaffekokaren vi haft i husvagnen... Men tur vi hade den när vår underbara trotjänare gick sönder förra helgen! Tänk den fick vi av min farmor en jul för åtta år sen tror jag! Den har vart såå bra! Tack för den tiden i alla fall! Hopas nästa blir lika bra! De hade  10 % på allt på OnOff så man kan ju hoppas att man hittar någon på rea och sen få % på det =) Ja men lite tur kan man vä få ha!!

Annars ska jag gå runt strängen i morgon SJÄLV =) har jag bestämt, eller Zelman få ju såklart hänga med!! Men annars alldeles ensam =) E ganska skönt att få vara helt själv faktiskt, trivs i min ensamhet! Sen laddar man ju batterierna såklart! Ska försöka mysa ordentligt med min gubbe i morgon med för ja jag får väl erkänna att jag SAKNAT honom i veckan! Jag är inte van ännu att han inte e hemma hela tiden! Det är en jäkla skillnad men vi kommer in i det med! Tänk innan låg han ute hela veckorna och det fixade vi ju det med!! Han är väldans mysig när han kommer hem och vi har faktiskt pratat mycket i veckan på kvällarna, han är glad!! Det känns såå skönt att se honom glad och nöjd!!

Ne nu e jag nöjd.... Gonatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0