Eva Victoria Vilja

Det har vart en stor dag idag ♥ Idag har vår guddotter Vilja döpts!

Det var upp med tuppen efter en tropisk natt... Över 20 grader, ingen luft fast fläkten surrade för fullt så gick det inte att sova... Barnen vaknade om varandra och man hann inte somna däremellan - som vanligt!

Frukost, dusch och göra sig redo att komma iväg till kyrkan itid!
Varmt, soligt och egentligen alldeles underbart väder, precis som det ska vara!

Lite pirriga i magen såklart åkte hela familjen till kyrkan för att möta upp släkt & vänner =)

Kyrkan var vackert dekorerad med ärebåge och blommor i varje bänkrad! Ska det firas bröllop??
Jaa det var precis vad jag trodde det! Men icke så nicke!!
Nu vill vi ha ett frieri - Rikard!!!

En mycket vacker och mysig gudtjänst var det! Mycket vacker musik och både en och två tårar rullade nerför kinderna. Man kan inte bli annat än rörd! När Teds Gärdestad "För kärlekens skull" sjungs solosång så pirrade det i hjärtat! Både jag och Roger var tillbaka när vi dansade vår bröllopsvals när vi gifte oss!!

Viljas dop gick hur bra som helst, hon sa inte ett pip och smilade upp sig för prällen när han lyfte upp henne!
Lilla söta Vilja!

Efter en massa fotografering bar det av ut till Ås församlingshem för att äta smörgåstårta, som var alldeles alldeles underbart god! Man åt och åt och åt och sen var det presentöppning innan vi hinkade kaffe och åt en helt otorligt god tårta med små små humlor på! Viljan e ju lilla Humlan!

Det var em mycket mysig och trevlig dag och precis så som det skulle vara!
Inget orörutsett hände vilket var tur =)

Städade gjorde vi och diskade gjorde vi och sen såg det ut som vi inte ens vart där =0)



Förberedelser =) En favorit i repris
Mamma & dotter



Mycket stolta gudföräldrar och en alldeles underbar liten höna ♥



Framme i kyrkan

             

Pappa läste  En mycket duktig liten Vilja som gick med på att Joakim tog henne =)




Åh en liten busig Loppa som satt hos mormor! Hon var såå duktig hela tiden och vart inte lessen en enda gång!!



En nöjd höna efter dopet!




Ett fint radarpar!!



Mamma Pappa & Vilja!!




Roger jag & Vilja

Sen tog mina bilder slut.... Får uppdateras via Netts blogg tror jag =)
Det finns underbara bilder på tårtor, paketer =) Oss allihopa ute =)

Vi far hem och då... Ja då hade det hänt som inte får hända... Det var ju naturligtvis stopp i avloppet på Lomvägen... Hela vårt hus och i grannhuset!!
Åh va JOBBIGT!!!
Hade jag INGEN lust med alls!!
De e ju nästan underbart med två små barn att få stopp på hela toaletten... INTE!!!

Min underbara man hade turen att han skulle jobba så han var tvungen att åka hemmifrån =) Ja det kanske inte var det roligaste att pollera bil i 33 graders värme heller men han slapp stoppet i toaletten i alla fall =)

Sören kom och spanade in läget och tja det var ju inte så lätt det här... Men tur att vi har kollektivet Lomvägen så jag ringde Kling AB =)
Rikard kom med sin spolbil och räddade oss =)

Ellioth var överlycklig och fick åka hans stora lastbil med Christoffer... de backade en massa och det blinkade ÖVERALLT =)

Mamma & pappa ringde och undrade om vi ville ha pizza och efter den här dagen har man ju inte allt för stor lust eller ork att laga mat.... YES!!
Vi gick ner till pizzan allihopa och mötte upp mamma & pappa och sen smaskade vi i oss pizza!
TACK för ett mycket bra intiativ och god pizza ♥

Mätta och glada trskade vi hem och drack kaffe... Ännu tröttare gick jag hem för att duscha två genomsvettiga barn och bädda rent i sängen... Fixa och dona och förhoppningsvis få två små barn att somna...
Eller inte... En flaska välling senare  och en omgång med Emil och griseknoen... sitter de här i soffan med mig och vill INTE sova! Lovis leker med sin älskade docka och Ellioth kollar på film! Alvin siiter fastklistrad vid sin dator... Han skulle hjälpa mig att smälla alla 1000 flugor MEN... JAPP han tröttnade efter typ 1!! ÅH så jag ni kan ju tänka er vad jag ska sysselsätta mig med om en stund!

Nu sover Ellioth... inte loppan men min gubbe har tittat hem =) Nu ska det mysas och få en liten Loppa att somna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0