Kardemummakaka

Idag har vi haft besök av Jessica & Fredrik =) Då bestämde vi oss för att baka en kaka! Jag var så supersugen på hallon och kardemumma så jag hittade ett gammalt recept från farmors kakor.... En kardemummakaka som e supergod! Har dock aldrig testat... Än mindre att lägga i hallon.... Ett testing testing =) Vi får helt enkelt se hur det blir!




   

Här har vi två supersöta baksugna barn =)

En lite Lovis som smilar upp sig ordentligt!!


      

Har ni sett vilka superduktiga barn jag har!!
Båda tyckte att det var jätte roligt att baka och båda ville hjälpa till att hälla i alla ingredienser,
båda ville köra med elvispen så det var bara att turas om...
Lovis tyckte dock att vispen var lite läskig =))

Som det gick idag så var det absolut INTE sista gången som jag bakar/lagar mat tillsammasn med mina barn!!


    

Efteråt får man varsin visp att slicka av =))
Det var absolut det bästa!!


    

före...                                         efter...

Nå hur blev resultatet då??
Kanterna var supergoda och det var absolut inte sista gången jag testar... Kanske inte med hallon =))
Den blev inte klar i mitten...
Men med lite vaniljsås så gick den ner utan större problem!





Har ni sett vilka supersnygga tofsar jag har???
Här en mycket stolt liten flicka som visar upp sig ordentligt!!!



Min goe lille son som sjunger så fint när vi äter mat...
Ellioth har kommit in i en period där mat är ganska överskattat...
Inte ens fikan tyckte han om idag!



Men att få träffa Fredrik var hans stora höjdpunkt!! Han visade sitt rum, alla bilar, de kollade bilar på datorn... Efter fikan gick vi en låång runda i värmen... Ellioth gick och la sin lilla lilla hand i Fredriks och gick gärna tillsammans med honom! Underbara unge!!

Det var mycket mysigt att träffas idag =)
Efter vår promenad åkte de hem och vi hamnade på Netts trappa och käkade glass...

När barnen duschat en välbehövlig dusch slocknade de gottigt...

Nu sitter jag här som en hög framför tv:n och killar på Varg Veum...

Undrar när jag ska bli nanig och gå och lägga mig???
Känner inte mig det minsta trött men min darling har nu tassat in och lagt sig... Han ska ju upp imorgon!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Var ju tvungen att gå in och kolla hur det såg ut när ni bakade den smarriga kakan. :-)



Jätteroligt att ses idag! Och VARMT!

2011-07-31 @ 23:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0