Tandläkaren!

Gokväll på er!

Då har ännu en seg dag gått till histrien =/ Känner mig trött, men ändå inte sovtrött... Roger har redan gått och nanant kudden =) Han vart supertrött idag, första dagen efter semestern! Jobbigt att behöva gå upp 5! Fy jag kom inte upp förän halv 9 efter en natt full med åska! Det avlöste varnadra hela tiden ch regnet bara öste ner! Jag sprang mellan min och Lovis säng halva natten så det blev inte mycket sömn alls! Det märktes på morognen! 

Harr vart hos tandläkaren idag med Ellioth ♥ Han var såå duktig!! Han satt i mitt knä i stolen och gapade så fint när hon räknade tänder och kände och klämpe på dem! Vi har vart duktiga med tandborstningen sa hon =) Glad jag blir!! Hans framtänder börjar bli lite lösa och eftersom ahn fick sina tänder tidigt så kommer han att tappa den tidigt sa hon! Nu har vi en desdline vad det gäller nappar! Till jul ska de bort, då det kan bli jobbit en en otjänst för honom om det nya tänderna hunnit komma innan hans lutar med napp! De kan få konsekvenser! Men det känns mycket bra, tomten ska nog få dem =) Nästa gång tas det kort på tänderna! Ellioth fick välja ett klistermärke, med ett flygplan! En överrlycklig kille osm satt upp det på sin hylla =)

Efter tandläkaren promerade vi bort till vårdcentralen då Ellioth klagat på att han haft ont i foten efter att han kommit hem i går. Dp hade han fått ett bett av något... Under kvällen blev det en liten blåsa som såg mysko ut... lite rött runt om och hårt, svullet... Nu på morgonen var det en megastor hård vattenblåsa och ömt, rött och svullet! Inte roligt! Men han visade upp foten coh lär Sylvi smeta på salva och plåster!!!! Jösses vad mamman är inponerad!! Förr skulle han skrikit sm en tok när de bara tittade på honom! Han börjar bli stor min son =/ Puh det var ett jobbigt konstaterande!

Nåja voi träffade Nett, Rikard och lilla Vilja som vart på bvc och Ellioth visade stolt klistermärke och plåster! Han fick äran att välja fika, mnkar med hååål i =) Lilla sötisen! Det får man ju när man vart redig! Medans Nett åkte och handlkade åkte vi och köpte blommor till min kruka utanför =) Känns sommar!! Blev jättefint! Lovis tyckte nu i eftermiddag dock att de nya blommorna behövde planteras om i hennes nytvättade vagn =( Åh va hon var billig just då! Tur att man hade nya damsugarpåsar! Men med en underbar och tung promenad runt strängen med Nett, Vilja och min trollunge full med jord så fick jag förnyade krafter! Det blev middaglagning när vi kom hem och sen en kopp kaffe & bondkakor med familjen Altesson- kling (eller delar av i alla fall)

Har vart seg i kroppen och har inte haft något go... Hoppas på en mättre natt så man orkar med morgondagen! Ska in till stan med mamma och handla lite inför kommande vecka samt bäbiskläder till Alvins lilla docka! Ska bli mysigt!!

Måste säga att det är INTE lätt att ha en tonåring hemma... Är inte lätt att bli likadan heller =/ Åh när ska man bli vuxen då??? Det e svårt när det bubblar... Tur att man faktiskt kan tygla de där käslorna riktight bra till slut!! Vi hade världen bästa snack innan och bestämde tillsammans hur vi ska ha det, hur vi ska fixa sommarne, vilka  regler som ska gälla osv!! Alvin pratade massor, vi frågade vad han tyckte och att han inte ska vaar rädd för att säga vad han tycker och det ble såå bra!! Känn svarmt i ♥ Hoppas att det blir en bra sommar, skönt med sommarlov nu för ungarna! Vi andra i familjen utom stackars Roger har ju sommmarlov... det sista... Eller?? Hoppas inte!!

Ne nu ska jag ta mig i kragen och krypa ner i kojjen och nana kudden... eller ta min hostande Lovis... Nu e hon lessen .... IGEN!!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0