En fjäril på besök

Vi har besök i vårt vardagsrum... en fjäril som flaxar runt... Vill inte va still och letar febrilt efter en väg UT!
Sol idag med =) Kan väl knappast bli bättre... Imorgon och till helgen skulle det vist bli andra bullar, regn och åska =/ Inte roligt tycker jag! Nu tyckte jag att sommaren skulle infunnit sig! Men man kan ju aldrig gå säker =)

Måste ju uppdatera angående Ellioths nappar! Nu e det en vecka utan nappar och det har verkligen gått över förväntan! Jag är en jätte stolt mamma!!!!  Han har frågat ett par ggr, en i affären om att vi måste ju köpa nya nappar till honom =) Han e la för söt! Men Icke så nicke sa jag och det köpte han =) Känns oerhört skönt attt slippa dem, han e stor nu liksom och det funkar även i lessamna situationer =)

Idag e det ingen vanlig dag för det e Carros födelsedag! HURRA HURRA HURRRAAAAA!!! Grattis gumman!! Vi kommer upp sen när Roger kommit hem från sin praktik =) Min hemtelefon e död... eller batteriet e dött =/ Men jag tänkte att jag slår en pingla när den börjar leva igen =)

Tvätten hänger på tork ute och det känns oxå hätligt, älskar ren tvätt som doftar såå gott! Skönt att bli av med den fort med!! Viker in den i garderoben på en gång... Eller så mellanlandar den på Alvins säng!

Hade lite planer på att gå bort till mammas förskola idag men vi hamna vid frukostbordet kl 10 så det bidde inget med det på förmiddagen fö de äter ju liksom lunch halv 12... Vi får la se vad eftermiddagen bjuder på.. Vi ska ju oxå äta lunch. Men vad??? Har faktiskt ingen energi eller inget hitte på liksom! Ingen fantasi alls!

Telefonen funakr alldels perfekt, Nett fick igång spotify med igår så nu e det perfa! Kommer att bli en god kompis på mina stavpromenader =)

Lovis byter just nu blöja på hennes docka =) Eller pappersblöja, men det funkar och hon vet banne mig hur man ska göra oxå =) Det e lite roligt att se faktiskt! Hon leker mycket bra och god fantasi precis som hennes storebror, de kan hålla på i timmar! Man märker oxå skillnad på att de leker tillsammans, att de har varandra =) Oerhört mycket glädje i att ha ett syskon! Ellioth slappar just nu framför tv:n, det märks att det e varmt ute och att de inte orkar så mycket. JJag hade en önskan om stranden idag men jag hade ingen ork till att ta mig dit. Inte en massa braig mat att ta med heller och ingen frysbag för den har min gubbe med till jobbet =(  Jaha då e det inte mycket att göra för en tur om affären brukar det bli så mycket onyttigt handlat och det har jag INGET utrymme för alls! Jag måste verkligen göra mitt bästa för att hålla mig tipp mina pionts för nu går det ju bara upp. =( Fast jag e medveten om förra veckan så egentligen ska jag ju inte hänga läpp för det MEN! Ja det finns ju alltid ett "men"... Ja man kan ju göra sitt allra bästa elller också inte och jag hade verkligen inte gjort mitt bästa... Bästa i att proppa i mig =/

Vi hade en väldigt trevlig kväll igår på vår 10 års dag! Dagen blev ju inte vad jag hade tänkt alls men den slutade mycket bra! Fick en underbar bukett med lååånga stora röda rosor av min man! TACK hjärtat! Sen blev det en sväng in till stan och en middag på Campino =) Ungarna gillade det dessutom och sen promenad runt fästningen =) Underbart väder, mycket folk att titta på och mysigt! Vi får ta en firare längre fram, det e svårt mitt i veckan... Får la se om vi kommer till Kålmården detta året. Min underbara man har ju fått ett nytt jobb... Börjar den 11 juli =) Han är överlycklig och jag med! Äntligen var det hans tur, som han har försökt att få jobb men alltid snubblat på målsnöret! NU så kanske vårt liv kan vända från att alltid handla om för lite pengar hit och dit, till att nu äntligen gå ihop!!! Tänk sen när jag med börjar jobba =) Då kan man till och med SPARA =) Det har inte hänt på tre år men nu, nu kan man ju börja planera inför framtiden igen och det känn så underbart!!

Ne nu till matlagningen =/ Tarmen börjar faktiskt att sägatill mig att jag e hungrig och mina kids med så... Cissi ut i köket med dig! Ha en bra torsdag!






Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, vad roligt med nytt jobb! Grattis, Roger!

2011-06-30 @ 19:19:58
Postat av: Carro

Tack så mycket :)

Puss å kram

2011-06-30 @ 23:03:10
URL: http://Carroiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0