Mysdag <3

Tach underbara familjen Altesson - Kling för en jätte mysig kväll!!
Lugnt och skönt och alldeles lagom =)

Tack Nici för en jätte mysig dag, har vart super! Vi har bakat vallmofrallor, stekt kyckling, gjort sallad mm.



Vi skulle göra frallor, det skulle bli 30 st på en sats...
Nett tyckte vi kunde göra två... Det resulterade i 188 st =)
Och jag lovar att de blev goda!!!




Jag hade ju surfat runt lite och man kunde ju testa att göra rosenbröd...
Fast våra blev ju inte riktigt som bilden på de jag sett =)

Här har vi våra mongofrallor som blev fika på dagen istället =) Jätte goda var de i alla fall och det gjorde absolut inget att de inte ser lika fina ut =)



Jag hade mer tänkt mig att de skulle se ut så här...


Till dessa goda frallor gjorde vi en kycklingsallad!! Det bidde kanon, med en egengjort tzatziki!
Mmmm va gott det blev, VITLÖK!!! Åh!!!




Till efterrätt hade Nici gjort dessa oerhört goda HALLONPANNACOTTAPAJ!!!
Tänk er en smarrig pannacotta på digestivekexbotten som Kling toppade med härska hallon!!
Mmmm, inte fel!


Så nu har vår goa Nici fått sig ett kalas, såklart!! Hennes underbara mamma kom hem idag på kalaset =) Lite permis... fniss... Underbart att få träffas lite!!
Kändens så skönt att kunna få hjälpa till så Nett slapp fixa och trixa... Hon behöver allt lugn hon kan få just nu och spara på sina krafter tilll familj och den lilla tösabiten!! ♥
Det blev lugnt och skönt och bara MYS!!!

God mat i goda vänners sällskap!

 

Här har vi Nicis födelsedags presenter, två skålar i olika storlekar =) Till henens samling =)
En helt underbar serie!!

Båda trollen sover gott i sona sängar och min gubbe slaggar på soffan brevid mig! Han vart jätte trött och kände sig inte 100. Så han gick hem tidigare än oss andra. Hoppas han inte håler på att bli sjuk! Men lite sömn så ska det nog fixa sig, det har ju vart en hel del ett tag nu...
I morgon kommer mormor och morfar hit på eftermiddagen för lite mat tillsammans! Ska bli mycket mysigt!!
Jag ska banne mig hinna med en lååångpromenad i förhoppningsvis lite vårsol! Känner att jag verkligen skulle behöva lapa i mig lite sol!!

Nehe go vänner natti natti på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0