Underbara lilla Vilja!

Vilken dag jag haft!! Mormor kom på morgonen och vi gick en lång runda =) Det var mysigt! Vi tjötade om allt och inget och väldans förväntansfulla inför dagen... När vi kom hem hade vi en sovande flicka så¨å vi passade på att ta en kopp kaffe och laga middag för att sen väcka Lovis. Då var det matdag! Herre jösses va hon åt, korv, potatismos, broccoli och morot! Själv =) Ja det var en del lite överallt men jag måste ju säga att hon var väldans redig och det var roligt att hon åt!! Mat ska vara positivt och lustfyllt för att man ska lära!! Kändes mycket bra!

Efter maten var det dax att göra oss klara för att åka, vi skulle innom affären, bloaffären och banken innan vi skulle hämra Ellioth! Han blev överlycklig när vi kom och hätae honom! Han hade läängtat!! Men nu var vi på väg i alla fall!! Han somnade som en fura på vägen ner med napp och snutte =) Lilla sötisen så spänd av förväntan!

Väl nere i Halmstad och vi hade parkerat så slog han upp ögonen... "Nu e vi på ett annat sjukhus" Japp han var klarvaken på en gång, nu äntligen skulle vi ju träffa Nett!

Det e ju inget litet sjukhus precis men vi hittade nästan själva... En hiss upp och där var avd 17! Vi stod utanför och skulle precis ringa på klockan... Då döck Nett upp i koridoren =) LYCKA! Ellioth log med hela honom samtidigt som han blev lkite blygis! Lovis log hon med!! Kramkalas!!

Vi fick ju inte lov att vara där inne egentligen... Men det var ingen annan inne i Viljas sal så en snabbis fick vi lova att få se henne!! Sprita händerna och smyga in till henne... Herre sösses vilken underbar liten människa! 
♥ Såå liten, såå söt och alldels perfekt!
Det var en så mäktig känsla att gå in där i denna lilla sal med dessa små patienter... Var och en i sitt eget hörn av salen. En kuvös som ruvar på ett alldels nytt litet liv!

En mycket liten hand som vilar på mammas finger, en liten fot som inte är störrre än en tumme.
En liten söt näsa och en massa ljust hår!
Såå otroligt!!

Man känner en oerhörd vördnad att få en liten inblick i starten på dessa små människors liv.  En tuff start 
 för både mamma och barn.
Nett lyfte upp Ellioth i famnen och de gick och spritade händerna och smög in för att titta på Netts bebis! Lyckan var total och Ellioth förstod nog det oerhört stora ai stunden!

"Jag har sett Netts bebis, jag var inte rädd för henne =) viljan hade inte massa slangar, mamma"
"Viljan var fiiin!"


Tänk att man kan vara såå underbart sööt, denna lilla människa!!
Hon verkar mycket nöjd och tillfreds, lilla Vilja! Tack för att vi fick äran att få se er underbara lilla flicka!!!

Nu måste jag ju säga att de känns väldans mycket bättre, nu har jag fått se att Nett mår bra! Det var verligen helt otroligt! Vilken fanastisk skillnad från förra veckan... Nu var hon piggelin i ögonen igen och det lös lycka om henne!!

Vi gick ut och satte ute i korridoren där det fanns en soffa och lite stolar, dax för presenter såklart!!
Åh jag som väntat såå på att få ge henne det som jag pysslat med hela tiden ända sedan Nett blev inlagd i Varberg.

En filt till Vilja!





En mycket glad Nett =) Ellioth var minst lika glad!! Det e spännande med paketingar!!



Efter paketöppning promenerade vi ner till cafe't och det var inte fel tyckte en lycklig Lovis!! Chokladbolle såklart!
Till en början fick hon småbitar men sen åt hon själv och det gick mysket bra!




Elliotg snegar på Nett =) Måste ju holla kolla på alllt!!


Det var en jätte mysig dag på alla sätt och vis! Men nu hemma igen mätta och glada och barnen sover gott i sina sängar så är jag allt väldans trött... Roger snarkar brevid mig i soffan och jag ska alldeles strax gå och snarka själv!


Kommentarer
Postat av: Jolina

Vilken underbar dag ni haft! Så underbart med en liten Vilja. Det var i den salen som jag var med Alex i 4 dagar- helt underbar personal! Kram på er!

2011-03-08 @ 09:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0