1 vecka kvar...

Nedräkningen har börjat!!!  

... sen lyfter vi mot varmare breddgrader =) Ska bli såå härligt och särskillt när man tittar ut genom fönstret denna dag =( Mulet, blåser och det tornar upp sig mörka moln runt omkring! Måste säga att jag är mycket tillfreds med att jag, Lovis och Zelman gick runt strängen kl 7 i morses! Då sken solen och det var visserligen lite kallt i luften men inte så här! Så nu kan regnet komma´om det vill men det får göra ett uppehåll mot kvällen när man ska ut igen med Zelma =) Tänk om man kunde beställa det!

Får nog i alla fall inse att tvätten hängs upp inne idag! Jag ingen vidare lust med att behöva springa ut om den blir mer blöt liksom! Hade mycket på agendan idag... Eller en ledig dag helt enkelt, utan massa saker som vart planderade! Men jag hade tänkt städa lite, tvätta lite och fixa och dina här hemma. Tycker om det att få sånt klart innandet är helg liksom! Men måste nog erkänna att denna veckan har tagit ut sin rätt genom alla planderade saker VARJE dag! Musten rann ur mig och jag sitter som en trasdocka på soffan med Ellioth. Lovis sussar gott! Hon måste vara helt slut och det gäller nog min son med som förmodligen kommer att sova middag idag! Han tyckte att det var morgon 06,10.... Åh den enda lediga dagen på veckan som man kunde fått SOVA!! Men icke så nicke! Det gick ju inte med en gosse som snurrade runt som en tromb i sängen med nappar snuttandes och en råtta son sprang runt överallt! Åhhh va jag blev trött! Det var ju bara att traska upp  liksom! Det var ju ingen ide att försöka sova mer... Därav att jag är trött och seg kanske!

Nu läängtar jag till nästa fredag.. då lyfter vi mot Mallorca! Just nu så tvättas det kläder, stryks kläder och planeras vad som ska packas med. Det r mycket att tänka på när man har en liten ett åring med... Men jag fick ringt till Ving och hört om välling, mat mm... Så nu känns allt lite mer betryggande! Känns som om jag har läget under kontroll! Nu ska det läggas upp kläder i högar på Alvins säng... Han åkte ju hem till sin mamma idag... Kunde ju inte vart bättre planerat det här =) Att han är där veckan före så vi har någonstans att lägga allt så det får vara i fred! Känns skönt om man får gjort så mycket som möjligt för det känns som om nästa vecka kommer att gå i ett rasande tempo!

Måndag: Tandläkaren med Lovis...
Tisdag: Viktväktarna i Varberg...
Onsdag: Tänkte fått städat hemma...
Torsdag: Ellioths sista dag på föskolan innan hans sommarlov börjar...
Fredag: Vi åker!!!

 Allt ska vara torrt och struket innan det hamnar i resväskan... såklart! Det får ju mycket bättre plats om man stryker det! Ligger bättre med! Känns lite roligare att ta på sig med därnere med!

Annars är det fredag idag och det känns jätte skönt! Nett och Vilja kommer hit när de vart på bvc för en kopp kaffe och kanske lite lunch?? Tänkte kanske försöka äta något gott mot kvällen när gubben kommer hem och fira lite helg! Imorgon är det tjejkväll hos Carr så då blir det lite partystämning och god mat... Trevligt folk och skönt att komma hemmifrån! Utan kids!! Ladda lite batterier inför veckans trapatser!

Nehe nu får jag nog ta tag i mitt liv =) Det gåååår inte an att bara sitta här och dega... Lite Tomas Ledin på cd och så e det bara att sätta fart!! Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Jolina

Så underbart att det snart bär iväg! Förstår att ni är lyckliga, jag önskar er alla en helt fantastisk resa! njuuuut!!!!

Ett litet tips till dig & familjen bara...lägg inte ut på din statusrad på Facebook att ni skall resa bort för jag vet en del som fått inbrott i huset efter det...det är så lätt att söka upp personers adresser och personnr på birthday.se och andra sajter....vore synd om det hände nån i din familj. Kram och ha det helt ljuvligt nu!

2011-05-13 @ 20:25:06
Postat av: Cissi

Hallå Jolina!! Jaa vi ska njuuta för fulla muggar =) Det ska bli så otroligt härligt att bara komma hemmirån!

Hade inte tänkt på det.. man är nog väldans "blåögd"

och man tänker inte att folk e sånna... Tur att vi har "husvakter" =)

Höppas att ni har det bra ni med så får vi ta och träffas när vi kommit hem igen!! Många kramar till er!!

2011-05-14 @ 10:51:54
URL: http://familjenstehnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0