Suck!

Det var med visst vemod som vi åkte till öppna föskolan idag. Det var terminsavslutning idag...redan! Tänk va hiskeligt fort det gått! Kändes som om det var lite tidigt innan sommarlovet, samtidigt som man vet att va har ju fler uppdrag som hon har hand om! Nåja nu är det stängt till september... Vilket betyder att då har jag börjat jobba igen! Så det var sista gången vi gick till öppna förskolan på mycket lääänge! Tråkigt!

Jaha då var hemma efter en förmiddag på öppna förskolan! Det var mycket folk där kan man säga... Svårt att hitta sittplatser till fikan... men vi hittade inne i fixarverkstaden =) Inte lätt att fika med en höna i knät... En mamma hade bakat en tårta som var fruktansvärt god!! Det var något liknande hon gjort till julavslutnngen! Mmmm den satt som en smäck så nu är det 0 pp för resten av dag =) Eller så snålt som möjligt i alla fall! Eva och hennes medhjälpare fick varsin blomma som tack för den här terminen av alla barn och föräldrar! Det är viktigt att ge lite uppskattning för det arbete hon faktiskt bedriver! Tänk när inte Eva orkar med det längre vem ska då hålla i öppna förskolan som är så vansinnigt populärt! Förhoppningsvis kommer det en ny eldsjäl då! Kan undra om det kommer att bli någon mer öppna förskola för min del... Hm konstigt! Ska man jobba resten av livet nu om man inte skaffar sig en liten sladdis någon gång! Hemska tanke!

Nu äntligen somnade mina alldeles för övertrötta dotter! Hoppas nu att hon kan sova en stund så eftermiddagen kan bli bra! Ellioth sitter i köket och ritar på sin tekning han började med härom dagen =) En underbar lastbil och en massa små traktorer och bilar på! Munnen går i ett och han verkar mycket nöjd med sig själv!

Smöbnadat, regn, hagel utanför föstret! SUCK!! Va tråkigt! Jag har verkligen inte lust med det här! Jag vill ha lite fint väder ute så kanske sinnestämmningen blir lite bättre oxå! Men jag får se fram mot en promenad i eftermiddag då min gubbe kommit hem från praktiken! En liten stund för mig själv! Det är vad jag behöver just nu! 

Annars då?? Tja huvudet upp och fötterna ner men mer än så är det nog inte! Ska försöka hitta på något som får dagen att gå! Hänga upp tvätt som ligger i maskinen! Slänga in en ny... Vika lite tvätt... laga lite mat... Vänta på att Roger kommer hem!  Nåja... ha det gott så länge höre ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0