Tandläkaren!

Då min skrutta vart på sitt första tandläkarbesök =) Hon gapade snällt så hon fick titta i munnen... plöjde ner allt som gick att kolla på så tandsköterskan fick stänga av strömmen... Hi hi hon var nog ganska glad när vi gick =/ De hade gått en nya utbildning som gälde barn 0-2 år vilket var ganska bra! Nu är det oobligatoriskt att gå till tandläkaren för alla barn! Det finns alldeles för många barn som inte kommer pga att föräldrarna inte tar dit dem! Kommer man inte nu blir man anmäd till socialen! Det tycker jag är såå bra! Då får alla barn en ärlig chans att få en bra tandhygien! Usch man ser alldels öör mycket när man jobbar innom barnomsorgen och alla barn som har urusla tänder, kanske bara ett par svarta pinnar so sticker upp... Snacka om skrämselpropaganda!!

Efter tandläkaren bar det av upp till Carro och hennes barn för lite lunch ch mys i soffan =) Jätte skönt!

Ellioth hade haft en mycket bra dag på Solkulla i dag! De hade sprungit solruset! Fått medalj och haft jätte roligt! Nu har jag två trötta barn som börjar bli hungriga så idag får det bli pytt i panna för enkelhetens skull =) Orkar inte avancera idag! Planerar för en låång promenad själv efter maten och en tur till affären mån tro! Lite skönt i allt strykande, tvätande och packande! Det tar aldrig slut! Min plan är att vara klar på torsdag så man bara kan slappa på kvällen, kanske ta ett glas vin och bara mysa =) Vist låter det som en bra plan!

Ha det gott på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0