Blåbärsmuffins

Har haft en mycket bra dag idag ♥

Morgonen gick hur bra som helst, jag väkte ett  barn i taget... Ellioth först och vi gick och klädde på oss innan tv kom på. Sen var det Lovis tur och på med kläder. Vi han med lite lite tv medans jag packade ihop oss innan vi gav oss av! Vi var i tid till förskolan idag men fröken hade försovit sig =( Men jag måste verkligen ge dem credit att de var på plats såå fort!!

Lämningen gick ganska bra, Lovis blev lessen men det hade gått över när jag kom med bilen och vinkade!

När jag kom till jobbet fick jag en ycket glad överraskning! Jag var helt på det klara med att jag gick till 16... men det stod 14 =) Åh nu ska jag hitta på något med barnen efter jobbet!!

När jag kom till Solkulla kom det en liten kille springande med armarna sträckta mot mig!! "Mamma!" Han blev jätte glad och det blev jag med =) Ett sånt mottagande brukar jag inte få... Tänk vilken bra dag! Jag frågade vad min lille solstråle ville göra med sin mamma denna eftermiddag... "Baka muffins mamma"!

Japp, sagt och gjort det blev blåbärsmuffins med vit choklad i =)





Det är något speciellt när man bakar och få slicka visparna =) Det hör liksom till...


    

Mmmm det blev mång muffins!!



När formarna e slut och fyllda så är det fritt fram på skålen =)


   

Bilderna talar sitt tydliga språk =) De E mumsigt med muffinsbak!!




Det färdiga resultatet...

När vi körde hem från Solkulla sa Ellioth mycket bestämt:

"Mamma, när vi bakat måste vi ringa Nett så får hon komma och dricka kaffe och fika!!" Lilla söta Ellioth =))




Klart att pappsen ringde Rikard & Nett! Det var inte bara mina troll som gillade muffinsen =) Det gjorde Vilja oxå!!

När vi fikat färdigt hade jag två trötta & nöjda barn så vi tävlade in på toaletten där det blev pyjamasreis!! Barnen hade önskemål om att läsa bok i mammas & pappps säng innan man ska sova ♥ Mycket mysigt och ett mycket bra avslut på en mycket braig dag!!




Nattsaga med Ludde Lump!!

Ögonlocken börjar bli ganska tunga... Starx blir det sängen för min del med! Natti natti!




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Man blir glad och varm i hela hjärtat när Ellioth vill att vi ska komma och fika när han bakat! Att han tänker på hans Nett och Rikard <3

Blåbärsmuffinsarna var ju väldans goda!

Tack än en gång. Puss och Kram

2011-11-08 @ 17:29:36
URL: http://altessonkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0