Föräldramöte

Ikväll har jag och Roger vart på föräldramöte på Ellioths förskola! När vi kom möttes vi av marsaller vid ingången och inne stod glöggen på värmning. Man känner sig såå välkommen! Det blev pepparkaksverkstad där föräldrarna fick dekorera sina barns pepparkakshjärtan! De hade bildspel med citat ur läroplanen. Mycket tänkvärt!

Det blev kaffe och smörgås, diskussioner och vi satt och blädrade i Ellioths portfolio. Mysigt att se hans utveckling från start! Vi är verkligen såå bortskämda med hans förskola. De är alldeles fantastiska, gör ett otroligt bra arbete med våra barn! Jag känner mig fullt trygg med att lämna det bästa vi har hos dem, de är trygga och har roligt och det är det allra viktigaste!!

Jag är grymt avundsjuk på deras underbara lokaler, särskillt när man ser det från mitt perspektiv... Jag jobbar i en paveljong (barrack) och den är såå tråkig! Men när allt kommer omkring så är den rätt ok. Men i den bästa av två världar så står det en mycket bättre lokal på min önskelista =) Framtiden är oviss, man vet ju aldrig vad som händer o´men jag hoppas verkligen inte att den blir sämre! Då e jag ganska nöjd med det vi har idag!

Våra små troll har vart hos sina goa gudföräldrar ikväll och fått spagetti & köttfärssås och en massa kvallitetstid, mys och gos! Tack!!

Ellioth är piggelin nu och det är mycket skönt!! Men Lovis har fått feber och hostan tilltar... =( Puh, är trött på detta!! Jag mår inget vidare heller, min hosta har blivit hemsk!! Jag tänte ta mig en sup på lite Cocciliana men till mitt förtret var den för gammal... åt helvete för gammal! Typ över ett år!!! Suck!! Ska man orka ta sig till läkare i morgon då tro?? Håller alla tummar och fötter för att vi ska få sova lite i natt i alla fall...

Det blev en tur med mamma till stan =) Viktväktarna är nog ganska bra i alla fall och jag kämpar på! + 0,5 på en månad det kan man ju inte klaga på i alla fall =) Jag kämpar på på veckan och släpper lite på helgen och det verkar ju funka ganska bra i alla fall... Ska inte ge upp!! Snart e det ju och efter det så e det hårda pix och fram till dess så håller vi igen på veckan och försöker att räkna mina propionts!!!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Janice

Jag har en hel flaska med sån hostmedicin i skåpet tror jag :)

2011-11-23 @ 00:01:08
Postat av: Cissi

Söt du e Janice =) Jag kanske kommer och tar mig en slurk eller två ikväll =)) Kramis

2011-11-23 @ 15:47:37
URL: http://familjenstehnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0