Oväder

Gutten morgen alles!!

Oj oj oj vilket oväder vart dragit pver oss i natt!! Markiserna har låtit som om de ska slitas loss från huset!! Regnet har öst ner och man undrar ju hur mycket det bara kan komma uppifrån! Borde liksom vara slut snart, allt finns ju redan här nere...

Igår kändes det mycket bra efter att jag åkte in till viktväktarna med mamma & Carro!! - 0,8 kg!! Yes nu e vi på G igen =)) Eller det har jag vart hela veckorna det e helgerna som ställer till det för mig =/ Kan liskom inte  bara säga NEJ!! Åh det e jobbigt! Men nu så är jag megabestämd!

I helgen blir det kräfskiva i näs och då håller man sig inte i skinnet, men det e en dag! Något måste man ju se fram mot i detta höstrusk =)

Igår när barnen somnat tände vi ljus överallt i hela lägenheten och såg på Idol, då e det MYS <3 Det var INTE mysigt att ge sig ut i regnet efter Idål med Zelman... Jag blev alldeles pissevåt!!! Suck! Bara att svida om!

Kröp upp i sofan med en jobb-bok och läste en tredjedel av det som ska läsas till första utvecklingsgruppen!! YES bara att bocka av alla måsten!! Fast det e roliga måsten oxå!

Chefen ringde mig igår och hade ett uppdrag till mig!! Jag ska bli vfu-lärare, jag ska få en student som går termin 1!! Åh det ska bli jätte roligt!! Äntligen känns det som om man får lite asnsvar och att nu e man inte vikarie längre, nu e man ordinarie på riktigt, en i gänget!! Jag får verkligen gnugga eneriknölarna och det e roligt!! Nu får man verkligen plocka fram det som man fått lära sig under utbildningen!! KUL!

Varbergs spolservic är utanför och ska nu suga upp vattnet i vår pool! Spännande, har två barn bänkade uppe i fönstret och spanar in allt som händer utanför!! Äntligen kanske det händer något med vår lekplats utanför!!!

Meducinen går bättre och bättre och hon har fått behålla allt nu i alla fall... Svullnaden har inte gått ner ännu men det e dag tre idag så vi får väl se, annars får man väl ringa och höra med dem... En dag i taget!

Barnen har drömt hela natten och jag har sprungit som en tätting in till dem!! Lovis har haft feber i natt =( Ellioth skulle minsann dricka choklad!! Men han fick vatten hi hi hi... han var mycket bestämd, sur, krokodiltårar och yrade en massa ?? Drömde om och om igen! Kände mig som en urvriden trasa när Lovis vaknade 06,50...

Har ju massa saker på agendan idag... Eller jag ville fortsatt utanför och gjort höstfint i rabatterna! För att inte tala om altanen på baksidan! Mina planer var att ta tag i det idag... men regnandet vette fan om jag känner för det längre eller om jag ens orkar!

Nehe nu ska jag fylla  upp min kopp kaffe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0