Annandag påsk

Här har mamman firat annandag påsk på akutmottagningen... När vi kom in på morgonkvisten var där inte mycket folk men det dröjde inte lång tid förän det började att strömma in folk. Jag hade i alla fall tur att få ett rum att ligga i, visserligen brevid ambulansintaget...

Vaknade vid halv 2 i natt med samma fruktansvärda magsmärtor... Tillslut traskade jag ut till soffan och bäddade ner mig. Inget hjälpte och denna natten var den värsta... Hade så ont att jag kräktes av smärta =( Roger satt uppe med mig ett tag och vid 4 var det värst men jag lyckades halvslumra till 6 i sittande ställning. Men sen gav jag upp och ringde pappa som körde in mig till akuten.

Prover togs och sen var det en lååång väntan. Smärtan avtog tack och lov så jag kunde vila ganska bra! Men vid halv 9 kom ett stort larm in om ett hjärtstopp på en 11-åring =( Fy va jag fick ont i själen!! Alla läkare gick på det så de kom in och bad om ursäkt för att det lär dröjja...

Men fram mot halv 11 kom läkaren in och undersökte mig... Men hon ville konsultrera med en annan läkare... Det stod mellan gallsten & magkatarr nu. Hón kom in efter ytterligare ett par timmar och sen gick de igen efter att han undersökt mig med. Lång och tröttsam väntan. Pappa åkte hem för att äta lite och under tiden fick jag meducin för att utesluta något av det. 

En äggkopp med en blandning av vitt klegg och Xylocainsalva fick jag dricka!!! Två sprutor i armen och sen vänta igen... Det rörde runt ordetligt men sen kom de inte yttterligare en gång och undersökte mig och då trodde de att det mest troligt var magkatarr... 

Meducin i en vecka... Inte mat eller kaffe på kvällen, ligga högt med huvudet för det påverkar om man ligger för plant. Japp nya tag & en stor förhoppning om att meducinen ska hjälpa, annars blir det in till akuten igen! 

Nu ligger jag nerbäddad i soffan, helt slut med två små mammalängtande barn och tittar på Lånaren! Helt underbart att vara hemma igen!! 

Tack så jättemycket pappa & mamma för hjälpen idag!! ♥

Ha en fortsatt trevlig påsk på er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0