Brandstationen

Korv med bröd blev det till lunch på Lomvägen... Hur gott som helst och inte alls svårt att trycka i sig ett par tre stycken =) Det fick bli så idag eftersom vi skulle på familjeutflyckt till brandstationen =)



Lovis hade hittat ett par av Ellioths kalsonger och ville gärna ha dem på sig =) Här manekängar hon!!




Här e min lille slagskämpe med sitt stora plåster...


Vi har nyss vart på Brandstatioen och spanat ine brandbilarna & gått en spännande tipspromenad! Vi fick sällskap med familjen Altesson-Kling och det var mysigt!! Ellioth sprang nästan hela vägen till brandstationen, han har längtat hela dagen och tyckte att det var superspännande!!



Far & son har klättrat upp och provsitter brandbilen!!




Far & son spanar in alla spännande grejjer som finns i en brandbil =)




Det fanns massa spännande saker i alla facken på brandbilen!! Lovis hittae slangen och utropade"Batt" (vatten på Lovis-språk... Hon fattade galloppen =)



Ellioth testade chefsbrandbilen och jag & Lovis spanade in på körsidan... Ett steg i taget =)




Vilja & Rikard testade oxå brandbilen =)


Skräckblandad förtjusning var det när vi skulle titta på brandbilarna, helst på håll! Ellioth klättrade dock upp tillsammans med Roger =) Lovis vägrade!!



Far & dotter gungar =)




Lovis älskar att gunga =) "Mera" skriker hon!!



Älskade Ellioth har hittat en fin pinne =)



På vägen hem stannade vi till på lekplatsen för att gunga lite =) Lovis älskar att gunga!! Ellioth ville inte gunga utan han testade på rutchkanan istället =) Det nästan spritter i bena idag =) Ett helt underbart vårväder och hade jag fått bestämma hade jag nog vart ute större delen av dagen =)

När vi kom hem var vi kaffesugna och fikasugna så nu är frysen tömd på bullar & kärleksmums =) Känner mig redo inför veckostarten utean en massa goda frestelser hemma... Kan INTE ha frestelser hemma, det går bara inte.... Jag äter tills de e slut...  Nu fick jag hjälp, det e bra =)

Barnen ville ut och vi testade att cykla men vad edt gäller Ellioth blir det till att börja om från början... Han tyckte att den var skitläskig!! Lovis gillade trehjulingen men det e lite svårt när man inte testat innan...

Nu blir det en vända på slingan med Zelman ♥ Så bajspåsarna åker med i fickan och jag hopas på att det inte blåser så mycket på slingan!!

Kvällsmaten idag består av lax!! Den åker in i ugen när jag kommit tebax!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0