Grattis mamma!!

Idag är det ingen vanlig dag för det e mammas födelsedag!! Hurra hurra HURRA!!!
Ikväll styr vi kosan mot Norra Näs och firar mamms/mormors födelsedag!! Grillen åker på & rotfrukter åker in i ugnen!! Ska bli jätte gottigt!! Kan mycket väl tänka mig ett glas rött till maten!!
Känns underbart med helg & lördagar gillar jag!!

Firade in helgen på Campino med mormor & morfar igår!
Det var mysigt och vi kom precis i rättan tid... Efter att vi satt oss och hade beställt då kom ALLA andra oxå!
Tyvär e det så på fredagar men vi som alla andra gillar Campino och fins det stjärterum så finns det hjärterum...

En tur om Hajen där vi fyllde på grönsaks & fruktförrådet som gått åt i veckan!
Vi har mumsat frukt och grönt hela veckan och vi gillar ju det allesammasn så det e ju inte konstigt att det går åt!! Pappan var ute på galej med jobbet så vi var pappafria hela kvällen =) 
Hem och häla upp ett glas vitt och ta fram godisskålen och på med Let's dance =)
Nett, Vilja & Janice kom hit på kvällen så vi hade nästa tjejmys!
Märkte att det var FREDAG och jag var dyngtrötter... Jobbat hela veckan och då e man inte så kaxig på fredagskvällen!
Ungarna somnade fram mot tio-tiden eller strax därefter...
Skönt att bara sitta och mysa i soffan och inte ha något som hänger över!


Märkte med hur icke stresstålig min mage e igår!  Fick bra känningar bara för att komma i tid till barnhämting och att komma in till stan för Campinoträffen... Oj jag trodde inte att det var såå illa!
Himla skit! Måste skaffa mig strategier för hur jag ska lägga upp saker och ting för att inte bli stressad! Ändå hade jag åkt hem på rasten och gått ut med Zelman så jag slapp dra ut vagn och två barn i REGNET innan Campino! Men ändå fast jag tyckte att jag hade läget under kontroll så kom det!

Idag går diskmaskinen, tvättmaskinen lika mycket som regnet utanför fönstret! Blir regnkläder sen!
Jen & Milo kommer ner för en strängen-runda efter hennes ridtur =)
Ska bli såå mysigt! Hoppas att det håller upp så det blir en promenad! Inget kuligt att dra ut vagn i regn!

Nu blir det strax äggfrukost på Lomvägen!!
Lördag = mysfrukost!!

Ha en mycket trevlig lördag på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0