Ont i hjärtat

Oj vad livet kan vara bräckligt! Vi är bara här till låns, en kort stund och en del får stanna lääänge och en del får bara stanna en kort stund...


                                                            

Pratade nyss med pappa... Det blev tal om den där dödsanonsen som jag skrev tidigare i veckan om... Den där gossen som dött. Emil som gossen hette gick bort på påskdagen, han var 11 år och då förstod jag. När jag låg inne på akuten med min mage så kom det in ett larm om en 11-åring med hjärtstopp... Det var han!

Jag fick såå ont i hjärtat, ont i mammahjärtat!

Världen är liten och saker och ting påverkar en och formar en. Jag är nog "tyvär" en person som blir otroligt påverkad av vad som händer runt omkring. Det ser jag oftast som en positiv egenskap! Det är en del av en som gör en mänsklig och empatisk gentemot min omgivning! Det har jag både nytta av i min familj, som mamma och i mitt yrke som förskollärare! Men ibland kan jag önska att min "gråskala" hade vart lite kortare...

Men vid det tillfälle då jag för förösta gången kände att det fanns ett litet liv inom mig så hände något! Jag blev mamma redan då... En ännu mera blödig mamma... Jag blir otroligt lätt rörd, gråter för minsta lilla och har egentligen lika lätt till skratt ♥


Tittar in på mina små troll som sover i sina sängar och blir varm i hjärtat! Livet är något man ska vara rädd om! Våra barn är något man ska vara rädd om!

Nä nu har jag vart sentimental & blödig så det räcker för ett tag =) Sån e jag =) Nu ska jag kolla klart på Arga snickarn och gå och lägga jordgubbssylt i Ellioths pannkakor som han ska ha med till skogen imorgon!! Det blev pannkakor och imorogn har jag en lycklig son som ska få gå till skogen med hans Solkulla! Jag & Lovis ska lämna honom och gå en runda runt strängen ♥ Håller alla tummar & tår för att min lilla höna ska bli bra imorgon!! Mycket vila & mammagos så ska hon säkert vara bra!! Febern går upp & ner och gnälligt värre men man får lika många goa kramar av henne med!

Natten på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0