Helg!!

Jaha insåg att jag inte skrivit på ett tag... Har vart hemma med sjuka barn i två veckor och det har inte vart så kuligt! Ögoninflamation, diare & magsjuka, håller alla tummar & tår för att vi har gjort vårt för i år!!
 
Idag blir det nog pulkaåkning som gäller =) Man får ju passa på!! Sååå underbart att det är kallt, snö och solen som skiner! Solen är nog det bästa! Barnen är äntligen friska så nu e det bara roligt som gäller =) Henke och Lena skulle komma ut med så vi blir lite fler! Kul!!
 
Ikväll ska vi hem till Nett & Rikard och fira finaste Robin som fyller år!! Ska bli jätte mysigt! Det blir alldeles för sällan mellan gångerna och det känns som om man har fullt upp hela tiden.... Det lackar mot jul och allt vad det innebär! Nästan alla julklapparna är inköpta och det är superskönt! Ett par till men de handlas helgen före jul! Då ska all julmaten med inhandlas så vi lär ju ha att göra.... Jag älskar den här tiden på året och gillar allt som har med julen att göra! Igår gjorde vi en del julpyssel  på jobbet och nu åker julskivorna fram! Skulle bakat en del den här helgen med och jag vet inte hur jag ska få tiden att gå ihop! Nästa helg ska Alvins klass stå på hemköp och sälja kakor, bröd mm och då ska alla föräldrar bidra med saker de kan sälja inför detas resa till Stöten i januari! Ooops! Har inte kommit till skott så jag befarar att jag får stå varje kväll i veckan och göra en kaka eller två var dag så man får ihop en del... Ska ju ha lite hemma med! Shit! Fler timmar på dygnet kanske??
 
Imorgon bär det av på adventsfika till min farmor! En tomtenisse och en liten Lucia ska göras iordning oxå =) Åh det ska bli såå mysigt att göra de gamla glada, det är såå lite som gör det!! Ska bli härligt att träffa farmor oxå såklart! Det går ett varv mellan gångerna men det var skönt att höra att hon var lite bättre igen så vi håller tummar och tår för att hon ska få vara frisk i alla fall! Det är inte lätt att bli gammal!
 
Märkte igår att min hund börjar bli gammal med =( Det e klart, hon är 10 år Zelman! Men hon har luktat såå illa i munnen ett tag nu men jag har trott att det erott på att hon vart lite strulig i kistan... Men av någon anledning kollade jag i miunnen på henne och shit! Massa tandsten som gjort att två av hennes  framtänder är lösa... Stackars Zelma!!
 
Pluggandet går framåt men det e svårt! Mycket man måste tänka på och som ska omvandlas till text... Hoppas på någon timme idag & kanske någon timme imorgon! Annars ska jag ta mig i kragen under veckan då vi kommit in i jobberutiner igen efter att vart hemma och vänt på dygnet! Hopplöst när man sover länge på morgonen och det blir senare och senare på kvällen, det blir liksom ingen egentid då!! Har försökt att plugga med två tokiga vilddjur runt benen men det la jag ner ganska kvickt! Undra varför??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0