Frukosttajm

God morgon på er!

Här sitter vi bänkade i tv- soffan, kollar på barnprogrammen och äter frukost ♥ Mina barn börjar bli riktigt duktiga på att sitta stilla i sina små fåtuljer framme vid tv-bänken =) Ellioth bad nu om sin andra macka!! Gullungar!! Ellioth kom i natt och drömde, det har liksom blivit vardag här... Lovis har med drömt och vart lite orolig men hon har liksom inte vaknat. Roger kom in med henne på morognkvisten innan han åkte till jobbet!

Vårdcentralen har ringt och jag ska dit 10:30... Underbara Nett kommer och tar barnen medans jag åker dit! Har vart inne i en duch och frächat till mig, fått i mig kaffe & yoghurt men känner mig ändå inte vaken... Nåja jag får snart veta vad det e för fel på den här mamman...

Blev en kaotisk alla hjärtansdag middag på Lomvägen =/ Roger somnade totalt utmattad när han kom hem från jobbet och mådde som en stor potta skit =( Tyckte riktigt synd om honom! Så jag tog mig i kragen, åkte ner till affären och köpte pommes, hem och flängde in dem i ugnen... Stekte lite kyckling, skar lite grönsaker och värmde lite sås... Ungarna skrek, bråkade och var dyngtrötta och inte alls på det mest underbara humöret! Men mat i magen var vi alla tvugna att ha (vi hade liksom onte ätit något ordenligt sedan frukost). Äntligen blev maten klar och maken väktes, upp kom han halvt medvetslös och mitt emot honom satt en smått medvetslös mamma... Ha ha vilken syn det måste vart! Vi bara flabbade, vad ska man göra =)

Så disken åkte  diskhon och bordet torkades av... Barnen blev ombytta och sen hände något!!! Det måste vart crack i deras mat (det fanns inte i vår) för mer speedade än de ficnge man leta efter!!! Där rök den lugna kvällen framför tv:n.... De lektes som hejjsan inne på Ellioths rum! Lovis fick jag te att sova efter 21 och Ellioth läste jag sedan en bok för och sen somnade han framåt 22... Sen kan jag lova att det dröjde inte många minuter förän mamman & pappan sov de med =)) Romantiskt - njaä...

Så ny dag idag och jag håller tummar och tår föratt jag ska finna lite energi idag!! Ni kan väl hålla alla tummar och tår ni kan!! Nu- fixa barn & hund innan jag ska till vårdcentralen....

Tjingeling 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0