Heltisk helg...

God middag på er!

Här e det med blandade känslor man skriver idag.... Har haft en mycket bra helg fram tills i dag! Vaknade av att min lilla Loppa kräks... Magsjukan e tillbaka på Lomvägen =( Faan va trött jag blir på denna förbannade sjukdom! VARFÖR går det bara runt runt & runt????? Det e tredje gången denna höst/vinter eller från november!!
Så idag är jag och min lilla isolerade =( Underbart väder och jag hade en vild gosse som fick gå ut och leka med Vilja, Christoffer mfl =) Tur att man har räddare i nöden för han mer än lovligt galen... Hoppas han har lekt av sig innan han kommer in igen =) Jag har satt Lovis i köket med hennes Pippibok och kritor så hon klarar sig en stund i alla fall.. Under tiden hann jag klippa en lurvig Zelma som nu är hackig och illa klippt med en slö hundtrimmer... Bättre resultat än jag hoppades på dock och bättre än lurvet! Blir till att investera i en ny till nästa gång!

Gårdagen var full av händelser =) Skulle åka in till stan för att köpa födelsedagspresent till min pappse men då börjar snön falla och jag vände i Derome =/ Hade inget fäste alls med lånebilen och jag hade ingen lust att förverkliga min inre bild om att ligga i digket med en NY lånebil!!! Det fick bli Karlssons och en bok till honom =) En underbar bukett som Martin band på blomsteraffären ♥

Hem och klä på mig, man och troll för att gå ut med familjen Altesson- Kling och leka i snön!! Kan ju inte låta bli att inte passa på att dra nytta av den lilla snö som ramlar ner =)



Lovis började med att åka rutchkanan!!  Det gick fort =)
Sen åkte hon snowracer med mig och vi krachade... Men hon upp igen, inte ett dugg rädd!! Det gick fort och hon älskade det =) En vända med Rikard där han stod upp på snowracern och det var nog bäst =))


    

Premiarturen för lilla Vilja! Det var nog med skräckblandad förtjusning hon swichade ner =) Tyckte att det var lite jobbigt med snöflingorna som ville dansa i ansiktet... Annars var det nog ganska roligt att få vara med!!




Min lille Nisse åkte pukla & snowracer som bara den =)




Ellioth & Lovis testade karusellen med!!


     

Premiargungning för lilla Vilja och hon gillade att gunga när man busade med henne =) Lovis började sjunga på en gång, hon älskar att gunga!!




Avlutningsvis byggdes vår snögubbe Bertil med snölyckta!!

Vi gick in för att värma oss med en kopp kaffe innan barnen fick ta en snabbedusch innan vi skulle på med finkläderna och bege oss ut till morfar & mormor och fira morfars födelsedag! Ellioth vart helt knäckt då han inte passade i sin gröna skjorta längre... Han e inte alls med på att man växer ur kläder... Förändring är inte alltid det bästa tycker han =)

Men ut kom vi och där blev det thaimat! Mums! Marängswich =) Mums!! Godis! Mums och massa mys i soffan! Men vi åkte hem ganska tidigt för Roger hade fått feber och somnade i soffan, stackarn! Men det var supermysigt!! Tack mamma & pappa för en mysig kväll!!

Idag e Roger dock lite bättre och är ute för att laga den svarta bilen... Håller alla tummar och tår så vi har två biler imorogn... Eller förästen, glömde det... Jag e ju hemma med sjuka barn... Hade vist blivit en vana att jag jobbat i TVÅ veckor!! Jag som sett fram mot att jobba i morgon!! Åh... Ja ja en annan dag, måste ju få en frisk Loppa med och håller alla tummar och tår för att ingen mer i familjen blir sjuka!!!

Hade planer på att vi skulle åkt till IKEA idag... Men det fick läggas på hyllan.... Vi har nu bestämt oss för att göra ett försök till att sätta en bädsoffa i Ellioths rum så vår Alvin får slagga i den! Loppan flyttar in i Alvins gamla rum... Måste ju ge det en chans i alla fall!! Ser egentligen bara positivt på det, vi kan ju inte direkt bygga ut här =) Men vi kanske ser lite mer av Alvin och han kanske hittar på lite annat än att sitta vid datorn.... Umgås med vänner, flickvän och innebandy =) Och familjen såklart! Det e i allaf all en bra plan B om vi inte får plan A att gå i lås - HUSET!!! Vi ska se med fler banker i alla fall och vad vi har för chanser... Man kan ju inte ge upp i första taget!! Känner mig bättre tillmods nu när vi tycker likadant och strävar mot samma håll! Blir det inget hus blir det tapetsering av hall och fixa iordning den!! Helt klart värt!! Då får vi stanna på Lomvägen ett tag till och spara pengar, vinna pengar e inte dumt heller =)) Drömma kan man ju!!

Nä nu har min Loppa slaggat in på soffan jämte mig, ska bära in henne till hennes säng så ska jag gå och städa badrummet...

Ha en bra dag med er! Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0