Life will go on...

Fredags kväll och jag e mätt som en plätt! Har haft myskväll med mina små underbara gryn! Roger e ute med jobbet och har det trevligt, då får man ju inte ha det sämre hemma =)

Jag jobbade seeent, till halv 5 så det vara bara att åka och hämta två trötta barn som haft det kalas kul på Solkulla idag! Ellioth hade vart på gallej i stan med alla kompisarna, vart på Komedianten och kollat på teater, ätit pizza på Campiono och lekt på en lekplats! Det bästa av allt var att de åkte bussen in, en Volvobuss =)

Vi tog en tur till Eklöws, handlade tacos, godis & ostbågar =) Vi slog på stort helt enkelt!! Har haft en tuff dag på jobbet idag fast väldans roligt med... Jag & ungarna möblerade om i Ateljén =) Skitkul =) Men nu e jag mega asa trött!! Känner mig lite bättre till mods i dag och försöker tänka på allat lite mer realistiskt! Vet inte hur det kommer att lösa sig men vi får kämpa på, eller finna en annan lösning på familjelivet i en trång 4:a... 3 barn i olika åldrar och två rum till dem.... Vi får se, det ska funka för alla barnen.... Vi har alltis satt Alvin i första rummet... Men det känns inget roligt att ha hans rum till förvaring ena veckan och andra veckan sitter han vida en dator där... Två små gryn som delar rum varje vecka och det bråkas heeela tiden. En känslig kille som behöver vara i fred och en tösabis som ska förstöra heela tiden! Vad e det som säger att man ska glömma mellanbarnet och bara se till att det största ska få vara ifred, varannan vecka? Måste finnas en bra lösning!

Svammel.... Ja jag har mycket spretiga tankar just nu! Vad e anledningen till att köpa hus förutom att man VILL HA? Alldeles underbart hus! Ja det e ju klart! Men vi får inte plats som vi har det just nu, det e ingen bra lösning, vi har faktiskt tre barn att ta hänsyn till! Måste se det ur allas perspektiv och det e slut med att ta saker förgivet... Bara för att man är äldst betyder det inte att man kan ha ett eget rum varannan vecka och varannan vecka stå helt tomt... Har sett en bäddsoffa som kanske skulle kunna vara något, känner att nu e det dag att verkligen tänka över familjens situation och inte bara se det ur ens perspektiv! Det har alltid vart såå självklarta tt Alvin ska ha ett eget rum men  är det inte lika själklart att Ellioth ska ha det? Ellioth bor här jämt, varje vecka och han gör mer än att sitta vid en dator! Det kan man rent krasst göra i köket eller i vårt sovrum om man nödvändigt vill stänga en dörr,eller i vardagsrummet....

Hur har ni gjort?? Är väldigt tacksam för förlslag!! Det e ohållbart som det är nu! Det bråkas och gapas heeela tiden och det hjäpler inte vad man säger! Alvin vägrar städa som säkert alla tonåringar gör men vill man inte ta hand om det man har ska man inte ta för givet att man SKA ha det heller... Har jag tokfel eller? Är inte Ellioth behov lika viktiga som Alvins?? Vad är det för skillnad??

Jag har en inre bild om att det kunde bli hur bra som helst! Att dela av rummet med hyllor, soffa tv mm... Det handlar om att gör adet bästa av det! Får vi inte köpa huset så måste vi ju fortätta leva här... Åh det kryllar i mitt huvud!!

Min loppa sover gott och Ellioth har somnat jämte mig i soffan ♥ Jag gäsper som hejjsan så det blir nog sänggång för mig snart! Får se när gubben kommer hem men han ska nog få krypa ner i Alvins säng =)

Nä nu går jag och tankarna och lägger oss!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Cissi

Så nu e tvätten upphängd & barnen ligger i sina sängar, disken e diskad.... Glömde skriva att vi får ju en ny diskmaskin på måndag =)) Härligt!



Tankarna slutade ju inte snurra direkt... Men jag fick en mycklet klar bild! Egentligen bor vi i en trea... med ett stort tvättrum till / kontor... En jävligt dyr trea!



Nä nu e allt förberett, nu lägger jag mig =) Go natt!!

2012-01-20 @ 22:35:40
URL: http://familjenstehnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0